کتاب پویش در قالب پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه برنامه‌های ورزشی به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کتاب پویش (پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه برنامه‌های ورزشی) از چهار فصل ورزش در آموزه‌‌های دینی، ورزش در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، ورزش و کلید تندرستی و اخلاق ورزشکاران تشکیل شده است.

«ورزش در آموزه‌‌های دینی»، «ورزش در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری»، «ورزش، کلید تندرستی و اخلاق ورزشکاران»، «اهمیت ورزش در اسلام»، «ورزش، بهار سلامتی»، «آثار فردی و اجتماعی ورزش»، «ورزش، سلامتی و تقویت قوای جسم و روح»، «ورزش و سالمندی»، «آثار حضور ورزشکاران در مسابقه‌های بین‌المللی»، «ورزشکاران خوب و فرامین اخلاقی ورزشی» و «منشور اخلاقی هواداران» از جمله موضوعات فصل‌های زیرمجموعه فصل‌های اصلی این کتاب است.

امروز ورزش در تمام کشورها و جوامع اهمیت زیادی پیدا کرده است و از نظر عقل و دین نیز تقویت و سلامت جسم و به دنبال آن سلامت روان ضرورت دارد، اما از منظر اسلام هدف از ورزش، جمع مال و ثروت و به دست آوردن شهرت و وجهه نیست، بلکه وسیله‌ای برای دور ماندن از کسالت و تنبلی، قوی بودن، بهتر عبادت کردن و خدمت کردن به خلق خداست. ورزش اگر فقط با هدف اقتصادی و به دور از اخلاق و فرهنگ اسلامی انجام شود، نتیجه مطلوب به دنبال ندارد.

این کتاب با تأمین بخشی از نیاز محتوایی برنامه‌‌های ویژه تندرستی و ورزش به برنامه‌سازان رسانه ملی کمک می‌کند.

کتاب پویش(پیام‌های کوتاه و زیرنویس ویژه برنامه‌های ورزشی) با آثاری از علی‌رضا رنجبر، سعید بهادری، شیما رشیدپور، سهیلا محمدنیا دیارجان، زینب‌سادات موسوی‌پور و حسین شریفی به کوشش مریم سقلاطونی تالیف شده که به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد./س

برچسب ها: قم ، انتشار ، کتاب ، پویش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.