كدام كمپاني‌ها شادترين كارمندان را دارند؟

حقوق مناسب، كار سبك و روزهاي تعطيلي متعدد لزوما به خوشحالي كارمندان منجر نمي‌شود. درواقع مواردي كه نام برده شد به تنهايي نمي‌توانند شادي و رضايت را نصيب كارمندان يك مجموعه كنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، كافي است تصور كنيد در مجموعه‌اي كار مي‌كنيد كه اگرچه حقوق مناسبي به شما پرداخت مي‌شود اما رئيس‌تان فردي خودبزرگ‌بين است كه كارمندانش را با ديده تحقير مي‌بيند.

يا درنظر بگيريد كه در محيط كارتان نه تنها هيچ توجهي به خلاقيت‌هاي شما نمي‌شود بلكه مديري كه بالاي سر شما قرار دارد همه توانش را به‌كار مي‌گيرد تا خلاقيت‌هاي شما را در نطفه خفه كند. مسلما احساس رضايت در چنين محيط كاري دور از دسترس است.

وقتي در محيطي بكار مشغول هستيد كه نمي‌توانيد با بقيه همكارانتان ارتباط مناسبي برقرار كنيد چطور ممكن است كارمندي شاد و راضي باشيد؟ با اين همه كمپاني‌هايي نيز وجود دارند كه كارمندان آنها به عنوان شادترين كارمندان شناخته مي‌شوند. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده است به بررسي اين كمپاني‌ها پرداخته است.

Qualcomm

امتياز: 4/7

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 30/2درصد ثبت شده است. «كوالكام»، شركت فن‌آوري و تجهيزات ارتباطي و مخابراتي آمريكايي است، كه در ماه جولاي ۱۹۸۵ در «سن‌ديگو» تاسيس شد و دفتر مركزي آن نيز در همين شهر قرار دارد. هدف موسسان اين كمپاني اين بود كه بتوانند ارتباطاتي با كيفيت را، عرضه كنند و طرح‌شان را در صنعت ارتباطات از راه دور به‌كار گيرند.

Philips Healthcare

امتياز: 4/1

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 15/6 درصد ثبت شده است. فيليپس، شركت هلندي و چندمليتي تجهيزات الكترونيكي است، كه دفتر مركزي آن در شهر آمستردام هلند قرار دارد. اين شركت را «جرارد فيليپس» در سال ۱۸۹۱ در شهر آيندهوون تاسيس كرد. شركت فيليپس، يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي الكترونيكي جهان است، كه تعداد كاركنان آن بيش از ۱۲2 هزار نفر است.

Insight Global

امتياز: 4/1

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 12/5 درصد ثبت شده است. اين كمپاني در سال 2001 ميلادي در «جورجيا» آتلانتا تاسيس شده است. اين كمپاني كه در زمينه تكنولوژي فعاليت مي‌كند يكي از شركت‌هايي است كه توانسته در مدت كوتاهي به پيشرفت قابل‌توجهي دست پيدا كند. اين كمپاني هرسال بالغ بر 18 هزار نفر را به استخدام خود در مي‌آورد.

Oracle

امتياز: 4/3

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 9/4 درصد ثبت شده است. برآوردها حاكي از اين است كه اين كمپاني شناخته شده در سال 2013 ميلادي بيش از 10 ميليارد دلار درآمد خالص كسب خواهد كرد. اين كمپاني كه در سال 1977 ميلادي در كاليفرنيا آغار بكار كرد، هم‌اكنون بيش از 120 هزار كارمند دارد. بنيان‌گذار اين كمپاني «لارنس ژوزف اليسون» معروف به «لري اليسون» است.

Comcast

امتياز: 4

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 8/9 درصد ثبت شده است. «كامكست‏» شركت آمريكايي ارائه‌دهنده محصولات و خدمات اطلاعاتي، ارتباطاتي و رسانه‌اي است، كه دفتر مركزي آن، در «فيلادلفيا» پنسيلوانيا واقع شده است. اين شركت، بزرگ‌ترين اپراتور شبكه‌هاي كابلي، يكي از بزرگ‌ترين شبكه‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت خانگي و سومين ارائه‌كننده خدمات تلفن ثابت در آمريكاست.

State Farm Insurance

امتياز: 3/7

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 6/8 درصد ثبت شده است. State Farm Insurance گروهي است كه به ارائه خدمات بيمه و سرويس‌هاي مالي در ايالات‌متحده آمريكا مي‌پردازد. اين شركت در هفتم ژوئن سال 1922 ميلادي در «ايلينويز» پايه‌گذاري شده و از اين منظر يكي از قديمي‌ترين شركت‌هايي است كه در زمينه بيمه و خدمات مالي فعاليت مي‌كند.

Ericsson

امتياز: 4/2

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 5/7درصد ثبت شده است. اريكسون، يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي سوئدي و ارائه دهنده سيستم‌هاي ارتباطي و مخابراتي و خدمات مربوط به اين صنعت است. اين شركت به همراه شركت‌هاي زيرمجموعه خود يكي از اصلي‌ترين بازيگران در صنعت تلفن‌هاي همراه و سيستم‌هاي چندرسانه‌اي اينترنتي است.

Microsoft

امتياز: 4/2

تغيير نرخ سالانه رضايت كارمندان اين شركت 4/1 درصد ثبت شده است. اين شركت، بزرگ‌ترين شركت ارائه نرم‌افزار رايانه در دنياست، كه به انتشار كتاب و توليد محصولات چندرسانه‌اي و ارائه خدمات پست الكترونيكي نيز مي‌پردازد. پرفروش‌ترين محصولات مايكروسافت، سيستم‌عامل «ويندوز» و نرم‌افزار «آفيس» است كه همه به خوبي با آنها آشنايي داريم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وووو
۰۸:۵۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
افتضاحه
آخرین اخبار