نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس به احتمال استفاده از گزينه نظامي آمريكا در قبال سوريه اشاره كرد و گفت: آمريكا قطعا بداند در صورت هرگونه اقدام خودسرانه و بي‌تدبير، اولين قرباني اين آتش رژيم صهيونيستي خواهد بود.

منصور حقيقت‌پور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، به مواضع دوگانه آمريكا در قبال حوادث اخير سوريه اشاره كرد و گفت: آمريكا از يك طرف دستور تهيه سلاح‌هاي شيميايي و استفاده آن‌ توسط تروريست‌هاي سوريه را مي‌دهد و از طرف ديگر مدعي است دولت سوريه از سلاح شيميايي استفاده كرده است.

وي افزود: با توجه به موقعيت نظامي دولت سوريه و پيشرفتي كه در بعد نظامي داشته است هرگز نيرويي كه چنين پيشرفتي داشته از سلاح شيميايي استفاده نمي‌كند چرا كه نيروهاي در حال شكست دست به دامان اين موارد مي‌شوند.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: مگر تشخيص اين كه دولت سوريه از سلاح شيميايي استفاده كرده يا نكرده به آمريكايي‌ها سپرده شده است؟ به آمريكايي‌ها چه ربطي دارد؟ آيا آمريكايي‌ها صاحب جهان هستند كه در اين زمينه اظهارنظر كنند؟

حقيقت‌پور افزود: روس‌ها از طريق مراقبت‌هاي الكترونيك مشخص كردند سلاح‌هاي شيمايي از مواضعي شليك شده كه اين مواضع مقابل ارتش سوريه است و اسناد و مدارك اين بررسي‌ها وجود دارد.

نماينده اردبيل، سرعين و نمين تصريح كرد: به نظر مي‌رسد آمريكايي‌ها قصد دارند با همان چرخه زورگويي خود بحث را پيش ببرند ولي در منطقه با مقاومت اسلامي و مردمي روبه رو خواهند شد.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه به احتمال استفاده از گزينه نظامي آمريكا در قبال سوريه اشاره كرد و گفت: آمريكا قطعا بداند در صورت هرگونه اقدام خودسرانه و بي‌تدبير اولين قرباني اين آتش رژيم صهيونيستي خواهد بود.

وي تاكيد كرد: رژيم صهيونيستي هزينه اقدام خودسرانه آمريكا را خواهد داد.

اضافه مي‌شود، در حالي آمريكا مدعي است كه دولت سوريه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده كرده كه بارزسان سازمان ملل در سوريه در حال تحقيق هستند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار