زالزالک، محصول مناطق گرمسیری با طعم دلپذیر است.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: زالزالک دارای ریزمغذی های فراوانی بوده وعلاوه بر مصرف متعددی که در صنعت غذا دارد، به تازگی چای آن نیز بسیار استفاده می شود.

مظفری افزود:اگر چه در بسیاری از مناطق چای زالزالک به صورت کیسه ای در دسترس مردم قرار دارد، اما تهیه این نوشیدنی از خواص بیشتری برخوردار است.

به گفته این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی؛ افزودن یک یا دو قاشق غذاخوری میوه خرد شده زالزالک و یک فنجان آب جوش به همراه مقداری از گل و برگ زالزالک، این دم کرده گیاهی آماده می شود.

مظفری با بیان اینکه چای زالزالک آرام بخش است،افزود:افرادی که از بی خوابی رنج برده و دچار انقباضات مکرر عضلانی می شوند بهتر است این نوشیدنی را بیشتر مصرف کرده و آن را جایگزین چای در محل کار خود کنند.

وی یادآور شد:مصرف منظم چای زالزالک برای افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند مفید بوده و به بهبود خونرسانی به قلب کمک می کند.

وی تصریح کرد:این دم نوش خوش عطر،کمترین خطر را برای مصرف کنندگان دارد و برای افرادی که از افزایش فشار خون رنج می برند مفید است.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت:چای زالزالک تقویت کننده مؤثری برای قلب بوده و به همین دلیل به بهبود بی نظمی های ضربان قلب و بسیاری از اختلالات مربوط به آن کمک می کند.

مظفری افزود:تقویت عضلات عروق، کاهش احتمال تشکیل لخته و پیشگیری از سکته قلبی نیز از دیگر خواصی است که به دم کرده زالزالک نسبت داده می شود.

وی تصریح کرد: نوشیدن چای زالزالک در تنظیم عملکرد دستگاه گوارش نیز مؤثر بوده و علاوه بر تنظیم میزان کلسترول خون،به کاهش علائم بیماری اسهال کمک می کند.

وی گفت:آنتی اکسیدان های فراوان موجود در چای زالزالک،بدن را در برابر رادیکال های آزاد مقاوم کرده و احتمال آسیب در برابر سموم محیطی از جمله دود سیگار، آلودگی هوا، اشعه ماوراء بنفش خورشید و دیگر اشعه های مضر کاهش می دهد.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت:مصرف روزانه یک فنجان چای زالزالک بدن را در برابر تنش های روحی مقاوم کرده و به کنترل دلواپسی ها کمک می کند./س

برچسب ها: زالزالک ، میوه ، مشتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.