رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: نخستین اقدام تشکیل شورای نظام پزشکی و برنامه ریزی برای تحقق کمیسیون های شورای نظام پزشکی است.

دکتر علیرضا زالی، رییس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: براساس قانون سازمان نظام پزشکی ارکان هفتگانه تشکیل دهنده سازمان نظام پزشکی هستند که یکی از مهمترین ارکان، شورای عالی نظام پزشکی کشور است که در واقع به مثابه شورای اصلی سیاستگذاری سازمان نظام پزشکی خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین برای چهار سال آینده برنامه های مدونی در حوزه اجرایی تصمیم سازی تصمیم گیری نظام پزشکی باید محقق شود.

دکتر زالی ادامه داد: به دلیل اختلالی که در صدور ابلاغ حکم من وجود داشت عملا سایر ارکان ها نیز در جای خودشان تجربه کسب نکرده بودند.

رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نخستین گام باید تشکیل شورای نظام پزشکی باشد که یکی از ارکان است بیان کرد: با طبع بسیاری از برنامه هایی که در چهار سال آینده باید به آن توجه ویژه ای شود برنامه هایی است که شورای نظام پزشکی برای دستگاه های اجرایی یا مجموعه های نظام پزشکی تدوین و تبیین کنند.

دکتر زالی در ادامه گفت: خوشبختانه در نظام پزشکی کمیسیون های متعددی فعال هستند اما نظر منتخبین شورای نظام پزشکی این است که در تعداد  و تنوع کمیسیون ها افزوده شود و از تماس صاحب نظران عرصه سلامت در حوزه های مختلف در این کمیسیون ها استفاده بهینه به عمل آید.

*تدوین نقشه راه سازمان نظام پزشکی کشور
رییس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه گفت: پیروزی و برون داد این کمیسیون ها نقشه راه چهار سال آینده مجریان سازمان نظام پزشکی در کشور خواهد بود.

دکتر زالی ادامه داد: نکته بسیار مهم دیگر این است که برای چهار سال آینده ما نیازمند وجود یک نقشه راه عملیاتی برای تحقق برنامه های منتخبین جامعه پزشکی هستیم.

وی در ادامه افزود: دستور کارشناسی اولی که باید صورت گیرد و ایجاد برنامه هم گرایانه کارشناسی برای تحقق چنین برنامه ای نقشه راهی است که باید به آن توجه کرد.

*ضرورت صیانت از سرمایه اجتماعی
رییس سازمان نظام پزشکی در ادامه گفت: ما در سال های اخیر علی رغم مشکلاتی که در جامعه پزشکی کشور در جایگاه رفیعی در بین مردم صیانت از این سرمایه اجتماعی و استفاده از ظرفیت های رسانه برای تحقق بیش از سرمایه اجتماعی که همه برای پزشکان و مردم بسیار فرصت مغتنمی است که ان شاالله انجام می دهیم.

*ضرورت ایجاد فضای تعامل سازنده با دستگاه ها
دکتر زالی در ادامه افزود: به نظر می رسد ایجاد فضای تعاملی سازنده با دستگاه های حاکمیتی قوای سه گانه و ظرفیت های نهادی کشور برای حل مشکلات جامعه پزشکی که در ارتقای سلامت آحاد جامعه یعنی از برنامه های اصلی است که باید صورت گیرد.

*واگذاری امورات خدمات پزشکی به سازمان نظام پزشکی
رییس سازمان نظام پزشکی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه در دوره جدید وزارت بهداشت ما شاهد این هستیم که بخشی از خدمات حوزه های مختلف پزشکی می تواند به نظام پزشکی براساس ماده 45 قانون سازمان نظام پزشکی واگذار شود و به خصوص اقبالی که وزارت بهداشت در دوره اخیر برای تحقق مفاد این موضوع وجود دارد بالطبع کمیته کارشناسی مشترکی باید انجام گیرد تا بتوانیم بخشی از خدماتی که با رعایت چارچوب های مورد نظر وزارت بهداشت قابلیت تحقق دارد.

وی ادامه داد: ان شاالله بتوانیم در حوزه اجرا در بحث سازمان نظام پزشکی سراسر کشور انجام دهیم بالطبع فرایند سیاست زدایی و فرایند تمرکز زدایی در ساختار نظام پزشکی کشور راه گشای اصلی منتخبین نظام پزشکی کشور است و توجه بیشتر به امور صنفی و رفاهی به خصوص برنامه ریزی منسجم برای دفاع از حقوق بیماران و ارتقای سلامت جامعه ایرانی و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود ان شاالله جز برنامه های اخیر و اصلی سازمان نظام پزشکی است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در پایان اظهار داشت: نخستین اقدام این سازمان تشکیل شورای نظام و پزشکی و برنامه ریزی برای تحقق کمیسیون شورای نظام پزشکی است که کمیسیون ها باید تشکیل شوند و برنامه ها را تنظیم و تدوین کنند تا برنامه و مسیرهای بعدی نظام پزشکی تدوین شود./ح

برچسب ها: نظام پزشکی ، شورا ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار