آسوشيتدپرس در گزارشي از دمشق به قلم "آلبرت آجي" نوشت: مداخله نظامي آمريکا در سوريه منطقه را به آتش خواهد کشيد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، در اين گزارش آمده است: دولت سوريه روز شنبه شورشيان را به استفاده از سلاح هاي شيميايي متهم کرد و به آمريکا هشدار داد از اقدام نظامي عليه دمشق برسر حمله شيميايي ادعا شده هفته گذشته خودداري کند زيرا چنين اقدامي خاورميانه را به آتش خواهد کشيد .

خشونت ها در سوريه پيشتر يعني طي سال گذشته به لبنان، ترکيه، عراق و بلندي هاي جولان تحت کنترل اسرائيل نيز کشيده شده است. 

در همين حال يگان هاي دريايي آمريکا درحال نزديکتر شدن به سوريه هستند و باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا نيز درحال بررسي واکنش نظامي به ادعاي مطرح شده درباره استفاده از سلاح هاي شيميايي است.

مقامات دفاعي آمريکا در مصاحبه با اسوشيتدپرس گفتند نيروي دريايي آمريکا چهار فروند کشتي جنگي مجهز به موشک هاي بالستيک را به شرق درياي مديترانه اعزام کرده است اما اين کشتي ها براي شليک موشک هاي بالستيک هنوز هيچ دستوري دريافت نکرده اند . 

اوباما تاکيد دارد مداخله سريع در جنگ داخلي سوريه مشکل ساز است و ملاحظات بين المللي بايد بر حمله نظامي تقدم داشته باشد.

کاخ سفيد پس از نشست روز شنبه اوباما با تيم امنيت ملي خود اعلام کرد مقامات اطلاعاتي آمريکا همچنان در تلاش براي روشن کردن اين مسئله هستند که آيا در سوريه حمله شيميايي انجام شده است يا خير.

کاخ سفيد با انتشار بيانيه اي اعلام کرد اوباما جزئيات بررسي طيفي از گزينه ها را دريافت کرده است که ممکن است در واکنش به استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه به کار گرفته شود.

کاخ سفيد همچنين اعلام کرد اوباما با ديويد کامرون نخست وزير انگليس تلفني درباره سوريه گفتگو کرد. دفتر نخست وزيري انگليس نيز اعلام کرد کامرون و اوباما نگران هستند. اوباما و کامرون بار ديگر تاکيد کردند استفاده از تسليحات شيميايي شايسته پاسخ جدي جامعه بين المللي است .

عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه احتمال حمله آمريکا به سوريه را رد کرد و هشدار داد چنين اقدامي باعث افزايش خشونت ها در منطقه خواهد شد.

در تهران نيز عباس عراقچي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران هشدار داد مداخله نظامي آمريکا در سوريه باعث پيچيده شدن اوضاع خواهد شد.

عراقچي افزود اعزام کشتي هاي جنگي نه تنها نمي تواند به حل مشکلات موجود کمک کند بلکه باعث وخيم تر شدن اوضاع خواهد شد. وي تاکيد کرد هرگونه مداخله نظامي آمريکا در سوريه مورد حمايت جامعه بين المللي نخواهد بود و ايران نيز با راه حل نظامي مخالف است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار