مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: مهار آب‌های سطحی به ویژه در مناطق مرزی و جلوگیری از هدر رفت آنها از برنامه‌های اولویت‌دار آب منطقه‌ای استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان دیروز در جریان بازدید از مراحل ساخت سد عمارت در گرمی اظهار داشت: 75 میلیون متر‌مکعب آب از سرچشمه‌های بالهارود و رودهای مرزی که قابلیت آبیاری 11 هزار هکتار از اراضی را دارد بلااستفاده از مرزهای ما خارج می‌شود که شایسته است نسبت به مهار این آب‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سد عمارت با ظرفیت 230 میلیون متر‌مکعب بزرگترین سد خاکی شمال غرب کشور است که این سد قادر است 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را آبیاری کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین یادآور شد: گرمی از معدود شهرستان‌هایی است که نیاز به اختصاص منابع آب ندارد اما مهار آب‌های موجود در آن نیز ضروری است.

نجفیان به برجستگی‌های منابع آب گرمی اشاره کرد و گفت: مرزی بودن، بلامعارض بودن و نبود مشکل اخذ ردیف اعتباری از جمله این شاخصه‌ها و ویژگی‌هاست.

ویدر ادامه با اشاره به احداث سد ماه‌پری، سینه‌سر، کله‌سر و اوسانلوی گرمی عنوان کرد: دلیل اجرای کند سد کلا‌سر گرمی کمبود اعتبار ناشی از عدم تصویب این طرح در وزارت نیرو است/س

برچسب ها: اردبیل ، مهار ، آبهاب ، مرزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.