استاندار خوزستان از کسب عنوان اول کشور در حوزه جذب منابع صندوق توسعه ملی کشاورزی توسط استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید جعفر حجازی در شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد: این استان با ارائه شش هزار طرح توسعه کشاورزی با اعتبار 327 میلیارد تومان توانسته است که 267 هزار تن به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان اضافه کند.

وی افزود: البته با اجرای سایر طرحها که در راس آنها تولید گوشت سفید و قرمز است، ظرفیت استان در این خصوص نیز افزایش می یابد.

حجازی با بیان اینکه، اعتبارات تخصیص یافته در سال92 هنوز ابلاغ نشده است، عنوان کرد: دستگاه های مربوطه در این بازه زمانی اقدام به تکمیل پرونده های طرح و توسعه کشاورزی کنند تا در زمانی که بودجه تخصیص یافته ابلاغ شد، تنها زمان برای انجام عملیات بانکی صرف شود.

وی با تاکید بر اینکه، استان خوزستان به واسطه فعالیتهای صورت گرفته در بخش جذب منابع صندوق توسعه ملی کشاورزی در رتبه اول کشور قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم فعالیتهای صورت گرفته در بخش کشاورزی تداوم داشته باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اگر رسیدگی به طرحهای توسعه کشاورزی به همین صورت ادامه داشته باشد با بهره برداری از  طرحهای آینده، ظرفیت تولیدات کشاورزی استان به یک میلیون و 477هزار تن  می رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون با اجرای طرحهای توسعه کشاورزی حدود هشت هزار شغل پایدار ایجاد شده است، تصریح کرد: امیدوار هستیم که این روند ادامه داشته باشد و ما شاهد افزایش آمار اشتغال در این بخش باشیم.

حجازی افزود: در سالهای گذشته برای تولید مرغ و سایر فرآورده های پروتئینی در کشور با مشکل مواجه بوده ایم در صورتی که با اقدامات خوبی که در این راستا در استان صورت گرفته، حتی مشکلات کشور در این خصوص مرتفع شده است./س
برچسب ها: خوزستان ، جذب ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.