مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران گفت: حافظ، قرن‌ها پیش، رمز ادبیات جاودانگی مطرح شده در دنیای مدرن امروز را، فقط "در راه خدا قدم برداشتن"، گوشزد کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، اسماعیل آذر ، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج که با حضور مقامات سپاه صاحب‌الزمان (عج)، پیشکسوتان شعر، هنرمندان و علاقه‌مندان شعر پارسی و در مجتمع استاد فرشیچیان اصفهان برگزار شد، تصریح کرد: دیار نصف جهان، همواره به تعلیمات معنوی، به مانند سایر عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی، اعتبار ویژه‌ای بخشیده است، که این روند به طور حتم شکوفایی هر چه بیشتر هنرمندان این دیار را در پی دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمام کشورها و فرهنگ‌های جهان، برای امور دفاعی خود، اشعار خاصی را به کار می‌گیرند، تاکید کرد: بدون شک، اشعار حماسی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران، قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران ادامه داد: حماسه و عاشورای حسینی، زیربنای فعالیت‌های قدرتمندانه رزمندگان اسلام، در هشت دفاع مقدس بوده است.

آذر تصریح کرد: عاشورای حسینی "پسوند مقدس" را برای هشت سال دفاع مقدس به ارمغان آورد و پس از آن نیز، یک نوع شعر و ادبیات ویژه، به زیبایی در این دفاع همه‌جانبه، جاودانه شد.

گفتنی است: در این مراسم، از برگزیدگان ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج قدردانی شد./س

برچسب ها: اصفهان ، دانشگاه ، آزاد ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.