يكي از چالش‌هاي رشته ميكروب شناسي در عرصه آموزش است كه با بومي‌گزيني آموزش‌ها مي‌توان اين چالش را برطرف كرد.

به گزارش خبرنگار بهداشتو درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر محمد مهدي فيض آبادي، رئيس انجمن ميكروب شناسي ايران در نشست خبري چهاردهمين كنگره بين‌المللي ميكروب شناسي ايران، گفت: در كشور به واسطه ابتكارات پژوهشگران پيشرفت‌هاي خوبي در عرصه ميكروب شناسي داشتيم و سطح مقالات در اين كنگره از جهش خوبي برخوردار بود. با توجه به مشكلات اقتصادي، تحريم‌ها در اين عرصه تحولات زيادي داشتيم. 

وي افزود: محورهايي كه در اين كنگره خواهيم پرداخت دغدغه اساتيد، دانشجويان، بيمارستان‌ها و بيماران است .

وي با بيان اينكه آموزش ميكروب شناسي يكي از چالش‌هاي اين عرصه است اظهار كرد: با بومي گزيني آموزش‌ها در برنامه آموزش دانشجويان مي‌توان اين چالش را برطرف كرد. 

وي ادامه داد: پيشرفت‌ها در دنيا روز افزون بوده و از طرف ديگر وقت دانشجويان به قدري نيست كه بتوان همه موارد را به آنها آموزش داد، در اين عرصه بايد اولويت‌بندي شود و ببينيم كه مشكلات كشور چيست. بيماري كه در آمريكا شايع است مختص خود اين كشور بوده و ما بايد به مواردي مثل اسهال خوني بپردازيم كه در كشورمان از شيوع بيشتري برخوردار است، براساس دريافت‌هاي غربي نمي‌توان آن را آموزش داد. 

فيض آبادي بيان كرد: ممكن است كه روش‌هاي تشخيص مطرح شود كه در برخي مناطق مي‌توان تشخيص‌هاي ساده‌تر و عملي‌تر اجرا كرد و لزومي ندارد از دستگاه پيشرفته استفاده كنيم. 

وي خاطر نشان كرد: در بحث آموزش ميكروب شناسي در دانشگاه‌ها، نياز است كه در سرفصل‌هاي اين رشته تغييراتي ايجاد و بازنگري شود./ح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار