مدير جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: پاياب سد الخلج با ۱۸ ميليارد ريال اعتبار در حال اتمام و با بهره برداری از آن، ۴۰۰ هكتار از اراضي كشاورزي در اين شهرستان زير پوشش آبياري تحت فشار قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فروغي در گفتگو با خبرنگاران گفت: در اين شهرستان چهار هزار هكتار از اراضي كشاورزي منطقه زير پوشش آبياري تحت فشار قرار داشته و تاكنون، يكهزار و ۵۰۰ پرونده نيز در زمينه توسعه آبیاری تحت فشار تشكيل شده است.

وی با اشاره به اهمیت تكميل پاياب سد الخلج در بخش تيكمه داش اين شهرستان و تاثير آن در كشاورزي منطقه گفت: درصورت پرداخت بموقع سهم خودياري توسط بهره برداران اين منطقه هستيم، با همكاري آنان، جهادكشاورزي شهرستان به زودي بهره برداري از اين طرح را عملي خواهد ساخت.

وی با اشاره به اينكه يكهزار و۳۰۰ هكتار از اراضی كشاورزي پاياب سدهاي وحدت، الخلج و جوقان زير پوشش آبياري قرارخواهدگرفت، اضافه کرد: با قرارگیری ظرفيت هاي پاياب سدهاي اين شهرستان در مدار تولید، در راستای تحقق استفاده بهینه از منابع موجود در بخش کشاورزی، رونق و تحول در بخش كشاورزي بستان آباد ملموس ترخواهدبود./س

 

برچسب ها: پایاب ، اراضی ، آبیاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.