مجموعه شعر «صدای درخت‌ها» سروده‌های حسین عبدی است كه این اثر به زودی توسط انتشارات سوره مهر چاپ می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، عبدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری سوره مهر، درباره این اثر اظهار داشت: این شعرها كه از سال 76 تا 91 سروده شده، اغلب با موضوعات آیینی، انقلاب و دفاع مقدس و اجتماعی هستند. 
 
وی ادامه داد: این اثر دومین كتابی است كه بعد از كتاب شعر «صدای بومی یك مرد» برای گروه سنی بزرگسالان سروده‌ام. 
 
عبدی درباره عنوان كتاب گفت: عنوان «صدای درخت‌ها» یكی از غزلیات این كتاب هم است كه باید بگوییم عصاره‌ تمام آن چیزی است كه در این اثر مدنظرم بوده است. این مجموعه غزل مضمون خداجویی و توحیدی دارد. 
 
این شاعر همچنین به تفاوت‌های شعر كودك و بزرگسال اشاره داشت و گفت: از آنجایی كه من خودم در حیطه شعر كودك نیز فعال هستم احساس می‌‌كنم شعر كودك بسیار دشوارتر است زیرا علاوه بر اینكه شعر است باید تمام ویژگی‌ها و معیارهای شعری را داشته باشد و برای مخاطب خاص است. دایره واژگان محدودی دارد و اطلاعات آن نسبت به جهان پیرامون كمتر است. اما در مورد شعر جوان مشخصه‌ شعر جوان نوجویی و نوگرایی است. 
 
وی در پایان درباره حمایت از شاعران جوان افزود: در شهرستان‌ها، حمایتی از طرف مسئولان و ناشران وجود ندارد و بدین گونه است كه نویسنده‌ای برای چاپ اثر خود باید مبلغی را به ناشر بدهد و ناشر بر اساس مبلغ نسخه كتاب را تهیه كرده و در اختیار نویسنده قرار می دهند و كار بازاریابی و توزیع آن نیز به عهده خود نویسنده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار