مشارکت و مداخله مستقیم نمایندگان مجلس ،وزرای کابینه و مدیران سازمان غذا و دارو در تصمیم گیریهای حوزه دارویی برای برون رفت از مشکلات ضروری است.

دکتر محمود فاضل، عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه نظام سلامت با معضلات متعددی مواجه است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:دولت برای آنکه بتواند بر مردم سالم دولتمداری کند باید نگاه فرابخشی به نظام سلامت و بخش دارو داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون میزان پرداخت از جیب مردم بیش از 70 درصد است اظهار داشت:اگر سرانه درمان و سهم سلامت از در آمد ناخالص داخلی افزایش پیدا نکند همچنان میزان پرداختها از جیب بیمار رو به افزایش خواهد بود و بیشتر فشارها برای تامین هزینه های درمانی و دارویی بر عهده مردم خواهد بود

 وی با بیان اینکه نظام سلامت نیازمند توجه ویژه از سوی مسولان است خاطرنشان ساخت:تا زمانی که مدیریت صحیح در حوزه بهداشت و درمان نداشته باشیم شاهد در هم تنیدگی در بخش دارویی نیز خواهیم بود و برای برون رفت از مشکلات باید از توان همه افراد خبره نظام بهداشتی و درمانی بهره مند شویم.

به گفته دکتر فاضل حضور افراد تاثیر گذار در نظام سلامت میتواند موجب تغییر نگاه همه ارگانهای ذیربط نسبت به این حوزه باشد و مدیریتها را تحت تاثیر قرار دهد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار