استاندار اردبیل گفت : ایران اسلامی در ردیف کشورهای پیشرفته در زمینه علم پزشکی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد افزود : پیشرفت های حاصله در زمینه علم پزشکی ، کشورمان را در چند سال گذشته در این ارتباط به استقلال رسانده است و دیگر پزشکان هندوستانی و پاکستانی برای انجام طبابت در ایران جایی ندارند.

او ادامه داد : اکثر بیماران ایرانی اکنون برای درمانشان نه تنها به کشورهای خارج اعزام نمی شوند بلکه ایران به مرحله ای از پیشرفت پزشکی رسیده است که بیماران کشورهای همسایه برای درمان به کشورمان و به خصوص به استان اردبیل می آیند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد که پیشرفت های حاصله در زمینه علم پزشکی در ایران با پیشینه تاریخی این سرزمین باستانی تطابق دارد به گونه ای که ما در تاریخ پزشکان نامداری مانند حکیم بوعلی سیناها و زکریای رازی ها را داریم.

نیکزاد با اشاره به اقدام های انجام شده در زمینه پزشکی و بهداشت در استان اردبیل از راه اندازی بیمارستان سوانح و سوختگی اردبیل (تروما) تا دهه فجر امسال خبر داد و افزود : 10 میلیارد ریال برای تکمیل و افتتاح این پروژه تخصیص یافته است.

او ادامه داد : برای تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی پارس آباد مغان و 32 تختخوابی شهر کوثر در تلاش هستیم که باوجود مشکل های مالی ، اعتبارهای مورد نیاز را دریافت کنیم./س


برچسب ها: اردبیل ، پیشرفت ، پزشکی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.