رئیس مجمع نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری علاوه بر افزایش در آمد دولت، زمینه اشتغال و درآمد را نیز برای مردم فراهم می کند.

مجید جلیل سرقلعه، ظرفیت های گردشگری ایران را بی نظیر توصیف کرد و افزود: توسعه گردشگری، پویایی و رشد اقتصادی کشور را تضمین می کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایجاد بستر لازم نظیر تامین زیرساخت ها، ایجاد حس آرامش، امنیت و سایر امکانات را از جمله عوامل موثر در جذب گردشگر بیان کرد واظهار داشت: در صورت برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم صنعت گردشگری، می توان از اقتصادی تک محصولی متکی به نفت نیز رهایی یافت.
وی، از توسعه گردشگری به عنوان مناسب ترین راه توسعه تعامل فرهنگی بین ملت ها، معرفی ارزش ها ی متعالی انقلاب اسلامی، تشیع و فرهنگ اسلامی ایرانی یاد کرد و افزود: حضور گردشگران خارجی در ایران و آشنایی آنان با ظرفیت ها و امکانات گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی، زمینه را برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده و اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری را نیز رونق می بخشد.
جلیل سرقلعه با تاکید بر لزوم حل مشکلات زندگی مردم در بخش اقتصاد در دولت یازدهم، از صنعت گردشگری به عنوان اصل ضروری در توسعه اقتصاد یاد کرد و گفت: تامین زیرساخت های لازم در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور به ویژه استان چهارمحال وبختیاری، محوطه سازی و فراهم کردن فضایی پرنشاط در کنار آثار تاریخی، عامل مهم جذب گردشگر است.
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غفلت از این صنعت جهانی سود آور و تکیه بر درآمدهای نفتی، اقتصاد را شکوفا نخواهد کرد.
وی در پایان بر لزوم توسعه فرهنگ گردشگری داخلی در میان مردم تاکید کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.