امام جمعه قم گفت: دولت نباید فرهنگ و معنویت جامعه را که فلسفه انقلاب اسلامی است در حاشیه قرار دهد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز گذشته در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(ص) برگزار شد اظهار کرد: امروز سالروز شهادت حمزه عموی بزرگوار پیامبر اکرم(ص) است که پیش از اسلام آوردن و پس از مسلمان شدن علنی از حضرت محمد(ص) حمایت می‌کرد و سرانجام در راه دفاع از اسلام و پیامبر در جنگ احد به شهادت رسید.

وی افزود: در روایتی آمده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند بهترین برادران من علی(ع) است و بهترین عموهایم نیز حمزه است.

امام جمعه قم فداکاری‌های حمزه سیدالشهداء را در طول دوران حیاتش مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در روایتی از حضرت محمد(ص) آمده است که حمزه در روز قیامت دوستداران خود را از جهنم دور می‌سازد و این امر نشان‌دهنده جایگاه شفاعت اوست.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: امام هادی(ع) در روایتی می‌فرمایند «اگر حضرت عبدالعظیم(ع) را زیارت کنید مانند زیارت امام حسین(ع) خواهد بود».

وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی از وقایع مصر خشنود است؛ به سران دولت‌های اسلامی می‌گوییم که از سرنوشت امروز مصر عبرت بگیرید و هیچگاه به دشمنان اعتماد نکنید زیرا وضعیت امروز مصر نتیجه عدم اتکا به خداوند و حمایت مردمی است.

آیت الله حسینی بوشهری وقایع اخیر سوریه را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز دشمنان نقشه دیگری را علیه رژیم قانونی این کشور طراحی کرده و دولت را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده‌اند در حالیکه این کار توسط تروریست‌ها صورت گرفته است و رسانه‌های عربی که به مزدوران بیگانگان تبدیل شده‌اند در حال حمایت از دشمنان اسلام هستند./س

برچسب ها: قم ، فرهنگ ، معنویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.