گروهی از مردم ترکیه در حمایت از دمکراسی در مصر و اعتراض به سیاستهای آمریکا در این کشور دیشب در جلوی سرکنسولگری آمریکا در استانبول تجمع کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اجتماع کنندگان ضمن محکوم کردن دخالتهای آمریکا در روند سیاسی مصر ، شعارهایی در اعتراض به سرکوبگری ارتش مصر و حمایت از بازگشت محمد مرسی به قدرت سردادند . بیانیه اجتماع کنندگان قرائت و در آن سیاستهای دوگانه آمریکا در مصر محکوم شد.

در این بیانیه آمده است: در حالیکه اقدامات ارتش مصر با محکومیت شدید از جانب کشورهای مختلف حتی دولت‌های غربی روبرو شده است، چرا آمریکا همچنان از به کار بردن واژه «کودتا» برای اقدام ارتش مصر امتناع می‌ کند.

اجتماع کنندگان در حالیکه با شعارهایشان از مسلمانان برای مقابله با ظلم در مصر و دیگر ممالک اسلامی دعوت به جهاد میکردند , آدمک عمو سام آمریکایی و تصویر ژنرال السیسی را به آتش کشیدند.چند روز قبل نیز هزاران نفر از مردم ترکیه در حمایت از مردم مصر و محکوم کردن سرکوبگری ارتش این کشور تظاهرات کرده بودند. 

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و فرمانده ارتش سر دادند و بازگشت مرسی به عنوان رئیس‌جمهور قانونی به قدرت را خواستار شدند.تشکلهای مدنی ترکیه قرار است روز شنبه در حمایت از مردم مصر نشست برگزار کنند .
برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار