رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: معتقدم همه شرایط لازم برای میزبانی جام ملتهای آسیا را داریم و امیدواریم که با درخواست میزبانی مان موافقت شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، مهدی تاج در گفتگو با یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: استقلال در حال حاضر حکم تیم ملی ما را دارد و فتح اله زاده و قلعه نویی سالهاست که با هم کار می کنند.الان نیز استقلال به واسطه همین دو نفر شرایط خوبی در جام باشگاه ها دارد و امیدواریم که با موفقیت این تیم در این رقابتها تمام نا تمام فوتبال کشورمان با یک حسن ختام خوب به پایان برسدصعود به جام جهانی-راه یابی نوجوانان به جام جهانی- موفقیت فوتسال آقایان و بانوان- فوتبال ساحلی از جمله این موفقیت ها بود.
 
برای توپ لیگ،گزینه ای جز پوما و آل اشپورت نداریم
 
تاج در مورد توپ های لیگ برتر عنوان کرد: توپ های لیگ یک گذشته، یک حال و یک آینده دارد.در گذشته قراردادی با آل اشپورت بسته شد تا در کنار گرفتن 1000 توپ رایگان،مابقی توپها نیز با 60 درصد پول و 40 درصد رایگان دریافت شود.

وی افزود: در آن زمان ما تنها از آل اشپورت درخواست داشته ایم و گپیشنهاد جدیدی نبوده است و ما توانستیم تعداد 1000 توپ رایگان را به 1500 توپ برسانیم.در این وضعیت ما برای لیگ دسته یک هم توپ رایگان می دهیم و به هر هییت فوتبالی که لیگ دسته یک داشته باشد 25 توپ می دهیم اگر دو لیگ داشته باشند 50 توپ خواهیم داد.

رئيس سازمان ليگ فوتبال تصريح کرد: کسانی هم که بیشتر از این مقدار بخواهند با 60 درصد رایگان و مابقی پول به آنها توپ می دهیم.

وی اظهار داشت:در خصوص کیفیت توپ های لیگ نظرات مختلفی ارائه شده است.در حال حاضر نماینده ای از پوما برای قرارداد در خصوص توپ های لیگ پیدا شده که فردا قرار است در این خصوص جلسه ای بگذاریم.

تاج تصریح کرد:لیگ ما لیگ پر بازدهی است و کیفیتش باید از بهترین های آسیا باشد و البته در این بین شرایط نباید به گونه ای شود هر کس گل می خورد علت را به پای توپ های لیگ بیاندازد.

رئيس سازمان ليگ فوتبال ادامه داد: مسولان آل اشپورت نیز پذیرفته اند که توپ ها را تغییر بدهند.ما نیز اعتراض ها را دسته بندی می کنیم.نظر نهایی در خصوص کیفیت توپهای لیگ باید توسط مدیران باشگاه ها ارائه شود چون ما نمی توانیم از تک تک بازیکنان نظرسنجی کنیم.

وی تاکید کرد:در حال حاضر گزینه ای جز پوما نداریم اما پیگیری های ما ادامه د ارد.

باید حداقل تغیرات در برنامه های لیگ صورت گیرد

تاج عنوان اشت:شورای امنیت در خصوص ظرفیت ورزشگاه ها نظر نمی دهد و ورزشگاه های میزبان مسابقات باید استاندارد باشند و از لحاظ مواردی مثل اسکوربورد و نور و ...مناسب باشند.

وی افزود:انجام بازی های لیگ-تیم ملی-دوستانه و ..فشار زیادی به ورزشگاه آزادی می آورد در حالی که ورزشگاه استانداردی مثل تختی در اختیار داریم اما از آن استفاده نمیکنیم.

رئيس سازمان ليگ فوتبال ادامه داد:باید بازی های رفت و برگشت معنا داشته باشدو همه بازی ها در یک ورزشگاه انجام نشود.بر اساس قرعه کشی برنامه تمام بازی ها تا پایان لیگ مشخص است و ما باید به سمتی برویم که حداقل تغییرات در برنامه ها وارد شود.خوشبختانه برنامه ریزی لیگ بر عهده کاظمی است که از پیشکسوتان این امر است و بهروان نیز به وی کمک می کند.و امیدواریم دیگر تغییری در پخش مستقیم نداشته باشیم.

وی در خصوص تیم بوریرام گفت:تیم بوریرام تایلند با چند بازیکن اسپانیایی که داشت یکی از بهترین تیم های آسیایی است.تیم استقلال نیز روز 4شنبه با این تیم بازی د اشت و ما نمی توانستیم بازی لیگش را جمعه بیاندازیم و و در روز یکشنبه انداختیم تا به نفع این تیم باشد.در سراسر دنیا نیز این مسائل پیش می آید.تیم آرسنال 4شنبه در ترکیه بازی میکند و شنبه در لندن نیز به مصاف تیم دیگری می رود.

تعداد تیم های لیگ دسته یک باید کم شود

رئيس سازمان ليگ فوتبال گفت:مراسم قرعه کشی جام حذفی را به صورت مستقیم پخش کردیم و ما اعتقاد داریم که جام حذفی و لیگ دسته اول باید با کیفیت بالایی برگزار شود و در این راه نظر کی‌روش را هم تامینمی‌کنیم. 19 شهریور ماه هفته دوم جام حذفی را هم برگزار خواهیم کرد و تا اواسط اردیبهشت سال بعد لیگ دسته اول و جام حذفی را تمام می‌کنیم.

تاج تاکید کرد: مصوبه هییت رییسه و اساسنامه فدراسیون میگوید که لیگ های دسته 1و 2و 3و لیگ بانوان باید زیر نظر ما باشد و من میگویم که این کار باید طبق آداب صورت گیرد.در لیگ یک اتفاقات عجیب و غریبی افتاد که ممکن است به لیگ برتر نیز ضربه بزند.ظبق قوانین هیچ مربی حق ندارد تحت هیچ شرایطی با بازیکنان حریف صحبت کند و در صورت حل مشکلات می توان به لیگ دسته یک امیدوار بود.البته من نمی‌دانم چه اصراری است که 26 تیم در لیگ دسته اول داشته باشیم در حالی که همین حالا 11 تیم بدهکار داریم. من فکر می‌کنم لیگ دسته اول باید با 18 یا 20 تیم و در یک گروه برگزار شود.

بازی جوانمردانه ابزار سوءاستفاده برخی شده است

وی بیان کرد: استفاده از اهرم‌های بازدارنده در کنار کارهای فرهنگی همه جا توصیه شده است اما یک نکته وجود دارد آن هم اینکه برخی‌ها می‌گویند ممکن است برخی‌ها بین هواداران تیم میزبان وارد شوند و با سردادن شعارهایی موجب کسر امتیاز از تیم میزبان شوند. تنبیهات باید وجود داشته باشد اما باید قانون مشخصی برای آن تالیف کنیم.

تاج تاکید داشت: باید برای این موضوع هم برنامه‌ریزی دقیقی کنیم. چرا که فکر می‌کنم اخیرا بازی جوانمردانه ابزار سوءاستفاده برای برخی‌ها شده است. همه باید متحد شوند و اجازه ندهند که برخی‌ها از بازی جوانمردانه سوءاستفاده کنند.

رئيس سازمان ليگ فوتبال افزود: کمیته فرهنگی ما امسال برنامه‌های خاصی دارد برای مثال هر هفته پیش از مسابقات متناسب با مناسبت‌ها یک برنامه ویژه برگزار می‌کنیم. هر هفته را نامگذاری کرده‌ایم و فکر می‌کنم با این روش می‌توانیم پدیده‌های مختلف جامعه را که جوانان با آن سروکار دارند، وارد فوتبال کنیم.مثلا هفته قدس-هفته بسکتبال و تقدیر از پزشکان از جمله این اقدامات است.

باید میزبان جام ملتها شویم

وی عنوان کرد:نمایندگان AFC ،16 تا 24 مهر ماه برای بازدید اط 9 باشگاه به ایران می‌آیند .آنها هم استادیوم و هم مجوز حرفه ای باشگاه ها را می بینند من کمی نگران شرایط هستم اما با مدیران باشگاه‌ها صحبت کردم تا کسری‌های باشگاه‌های خود را رفع کنند.

تاج در پایان خاطر نشان کرد: برای میزبانی جام ملت‌های آسیا تمام شرایط را داریم و هیچ چیزی کمتر از سایر کشورها نداریم 7 ورزشگاه ما درجه A آسیا را دارند و با این شرایط فکر می‌کنم باید میزبان جام ملت‌های آسیا شویم
برچسب ها: فوتبال ، تاج ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.