مدیر اسبق برنامه پزشک خانواده معتقد است که الزام اصلی برنامه پزشک خانواده تعهد سیاسی مدیران ارشد و نظام سلامت است.

دکتر محمد شریعتی ،متخصص پزشکی اجتماعي و رئیس اسبق برنامه پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه پزشک خانواده در واقع یک برنامه اساسی و زیر ساختی است و یکی از استراتژی های آن اصلاح نظام سلامت محسوب می شود که اگر ویژگی های اصلاح نظام سلامت را از آن بگیریم به اهداف خود یعنی عدالت در سلامت، ارتقای رضایتمندی و ارتقای سلامت مردم نمی رسد.

وی با بیان این که این برنامه کار سختی است و به اندازه بزرگ باید منابع و قدرت برای آن خرج شود افزود: ولی این موضوع برای آن تحقق پیدا نکرده است. دو سال پیش طی جلسه هیات دولت طبق دستور رئیس جمهور مقرر شد که این برنامه با سرعت و قدرت پیش رود و منابع لازم برای آن تخصیص پیدا کند ولی منابع به آن اندازه در اختیار ما قرار نگرفت و وقتی منابع تامین نشود پایه ی دیگر مسائل این برنامه سست خواهد شد.

بطوری که وقتی پزشکانی که وارد این برنامه می شوند توقعات آنها به خاطر حقوق پایین برآورده نمی شود به طور قطع از آن خارج می شود.

 شریعتی با تاکید بر اینکه الزام اصلی برنامه پزشک خانواده تعهد سیاسی مدیران ارشد دولت و نظام سلامت است تصریح کرد: گرچه این تعهدات بسیار کمک کننده خواهد بود چرا که برخی از افراد با این شرایط دیگر با یک تلفن نمی توانند دراجرای این برنامه مشکل ایجاد کنند./ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.