سازمان بورس اوراق بهادار با راه اندازی زبان گزارشگری نوین توسعه پذیر (XBRL) می تواند در جذب بیشتر سرمایه گذار خارجی در بازار سرمایه کشور نقش پررنگ تری ایفا کند.

کیوان شیخی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت:سرمایه گذارخارجی زمانی در بورس اوراق بهادار کشور سرمایه گذاری میکند که بتواند صورت های مالی شرکتهای بورس را براساس استانداردهای بین المللی دریافت کند که بر اساس آن به درک واحدی از صورت های مالی خواهد رسید و قابلیت مقایسه را برای سرمایه گذار خارجی ممکن میسازد.

وی افزود:کشور همیشه از ورود سرمایه گذار خارجی به بورس اوراق بهادار استقبال کرده بطوریکه در این راستا تدابیر مورد نیاز ورود سرمایه گذار خارجی هم اندیشیده شده است.

شیخی تصریح کرد: یکی از آن تدابیر گزارش گری مالی توسعه پذیر است، که در مرحله ابتدایی راه اندازی قرار دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه یکی از الزامات سرمایه گذار خارجی انتشار صورت های مالی شرکت ها براساس استاندارد بین المللی است، خاطر نشان کرد: راه اندازی این ابزار جدید باید توسط صاحبنظران ایرانی انجام پذیرد چرا که در راه اندازی آن باید مفاهیم پایه حسابداری ایران به صورت متناظر با مفاهیم بین المللی آن اصطلاحاً تگ گذاری شده و برای انجام چنین امری نیازمند کسانی هستیم که شناخت کاملی از استانداردهای ایران داشته باشند.

وي درادامه افزود: که دانش آموختگان ایرانی و فعال در این زمینه توانسته اند برای ایران افتخاراتی کسب کنند و رتبه اول دنیا در مسابقات XBRL که در کشور فرانسه برگزار شد را به خود اختصاص دادند.

برچسب ها: بورس ، توسعه ، بهادار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار