در دومین روز پذیره نویسی واحد های صندوق سرمایه گذاری قابل معامله آرمان سپهر آیندگان ETF در مجموع 24میلیون واحد پذیره نویسی شد و ادامه پذیره نویسی به شنبه موکول شد.

به گزرارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در دومین روز پذیره نویسی صندوق سرمايه گذاري قابل معامله آرمان سپهر آیندگان ،6میلیون 524 هزار و 70واحد به ارزش 65 میلیارد و 240میلیون ریال به مبلغ اسمی هر واحد 10هزار ریال در بازار سوم پذیره نویسی و ادامه آن به شنبه 2شهریور موکول شد. این در حالی است که  دیروز  در اولین روز پذیره نویسی این صندوق 500میلیارد ریالی ،17میلیون و 120هزار واحد به ارزش 171میلیارد و 200 میلیون ریال پذیره نویسی شده بود. 

خريد واحد هاي  ETFمستلزم داشتن كد معاملاتي فعال در سيستم شركت سپرده گذاري مركزي است و خريداران مي توانند حداقل 100واحد و حداكثر 2ميليون و 500 واحد را پذيره نويسي كنند .  

همچنین معاملات ثانويه واحد هاي سرمايه گذاري صندوق سرمايه گذاري قابل معامله بعد از اتمام پذيره نويسي و ثبت صندوق، در بازار ابزار هاي نوين مالي و خريد و فروش آن از طريق كارگزاران عضو فرابورس انجام مي شود.  

این گزار ش می افزاید: اوراق اين واحدها معاف از ماليات هستند و تسويه آنها به صورت T+2 خواهد بود و با T+1 و T+3 اوراق سهام نيز قابل خالص‌سازي است. 


برچسب ها: بورس ، صندوق ، پذیره نویسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار