معاون اول قوه قضاییه، مسجد را مهمترین پایگاه اجتماعی در جهان اسلام دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، در آیین روز جهانی مسجد  در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: در شبکه اجتماعی مسجد، همه اقشار مختلف حضور دارند و محور این ارتباط اجتماعی در مسجد، خداوند و دین می باشد.

وی گفت: یکی از ضعف های جناح ها و گروههای سیاسی در جوامع بشری، نداشتن شبکه اجتماعی گسترده است و با وجود این که این جناح ها و دسته ها و گروههای سیاسی دارای رسانه و سرمایه و اعضا می باشند اما نمی تواند به شکل یک شبکه اجتماعی رفتار کنند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: اما مسجد بر محور خدا دارای بزرگترین شبکه اجتماعی متصل متمزکز می باشد که در این شبکه افراد، از حال و روز یکدیگر با خبر هستند و به یکدیگر کمک می کند.
معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: از طریق شبکه اجتماعی مسجد، می تواند بسیاری از مشکل موجود در جوامع را حل کرد و برای رفع مشکلات باید از ظرفیت شبکه مسجد بهره گرفت.

وی یاد آور شد: مسجد باید ملجا و پناهگاهی برای رفع مشکلات جامعه باشد و آحاد مردم برای رفع مشکلات خود از طریق مسجد اقدام کنند.

حجت الاسلام رئیسی گفت: بسیاری از شخصیت های بزرگ در مسجد رشد و کمال یافته اند و مسجد جایی برای رشد و تعالی کودکان باشد.

وی افزود: مسجد بزرگترین و مهمترین جایگاه برای جهت دادن به بینش و جهت دهی و گرایش افراد می باشد.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: در بخش اقتصاد و تجارت ، فقه اسلامی مباحث بسیار فراوان و کارآمدی دارد و این ظرفیت در مسجد برای توجه به اقتصاد و تجارت بر مبنای فقه اسلامی وجود دارد.

وی گفت: مسجد مهمترین پایگاه و سد در برابر دشمن است و ترس دشمن از فعال بودن مسجد نیز به همین دلیل استواری و محکمی می باشد.

روز جهانی مسجد در استان چهارمحال و بختیاری با حضور دست اندرکاران امور مساجد استان در مصلای امام خمینی شهرکرد برگزار شد./ز
برچسب ها: مسجد ، پایگاه ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.