"ويکتور ليتوفکن" تحليلگر روس، احتمال استفاده دولت سوريه را از سلاح شيميايي به شدت رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه روسيا اليوم در باره  اتهام مخالفان سوري به دولت   مبني بر استفاده از سلاح شيميايي در ريف دمشق با ويکتور ليتوفکن مدير مسئول نشريه "ديده بان مستقل نظامي" روسيه گفتگو کرد. 

ويکتور ليتوفکن در اين گفتگو تاکيد کرد امکان ندارد دمشق هر چند اوضاع بسيار به ضرر آن باشد، از سلاح شيميايي استفاده کند زيرا استفاده از سلاح شيميايي به نفع آن نيست.

اين تحليلگر روس گفت اين مخالفان سوري هستند که براي تحريک افکار عمومي و مجامع جهاني، چنين ادعايي را مطرح کرده اند و آن هم درست همزمان با ورود بازرسان شيميايي سازمان ملل تا به ادعاي استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي در جنگ در ماههاي گذشته رسيدگي کنند و اگر خلاف اين ادعا به اثبات برسد، براي مخالفان سوري بسيار گران تمام خواهد شد. 

ليتوفکن افزود اين در حالي است که شبکه هاي عربي حامي مخالفان سوري نيز به طور گسترده اخبار مربوط به استفاده دولت سوريه از سلاح شيميايي را در ريف دمشق پوشش داده اند تا افکار عمومي و مجامع بين المللي را برضد دولت سوريه تحريک کنند.

اين شبکه تلويزيوني گزارش داد: وزارت امور خارجه روسيه هم ادعاهاي مطرح شده  مخالفان دولت سوريه را درباره استفاده ارتش اين کشور از سلاح شيميايي در نزديکي دمشق  مشکوک و آن را اقدامي تحريک آميز دانست.

روسيه اعلام کرد که ادعاهاي مطرح شده درباره اينکه ارتش سوريه از سلاح هاي شيميايي در نزديکي دمشق استفاده کرده است، مي تواند اقدامي تحريک آميز باشد.

گزارش هاي ضد و نقيضي درباره کشته شدن دهها و يا صد ها نفر در اين حمله منتشر شده است.در اين حال مقامات سوريه هرگونه دخالت در اين موضوع را رد کرده اند.

مسکو نگراني خود را درباره زمان و نوع بيانيه مخالفان دولت سوريه اعلام کرده است.سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرده  در تلاش است تا تحقيقاتي را درباره اين حادثه انجام دهد.

اين مقام روس همچنين زمان انتشار اين بيانيه را مبهم دانسته است و اعلام کرده اين نخستين بار نيست که  بيانيه مخالفان دولت سوريه درباره کاربرد سلاح هاي شيميايي در اين کشور منتشر مي شود.

انتشار اين بيانيه همزمان با حضور بازرسان سازمان ملل در سوريه انجام شد. اين موضوع هم  مهم به نظر مي رسد که رئيس هيات بازرسان سازمان ملل در سوريه انتشار اين بيانيه را با توجه به زمان و نوع آن مشکوک دانسته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار