در حال حاضر حدود 70 تا 80 درصد بيماراني كه از خارج براي درماني وارد كشور مي شوند توسط دلالان وارد مي شود.

دكتر راشكي دبير كميته گردشگري سلامت در وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بابيان اين كه يك نظام مشخص براي پذيرش بيماران بين المللي نداريم گفت: همين موضوع باعث شده است كه افرادي كه هيچ نوع تخصصي ندارند ولي ارتباطاتي با كشور هدف دارند بيماران را از خارج به كشور وارد و آنها را به مراكز درماني خاصي معرفي مي كنند.

وي با تاكيد بر اين كه به اين نوع افراد دلال گفته مي شود و در حال حاضر 70 تا 80 درصد بيماراني كه وارد كشور مي شوند از اين طريق وارد مي شوند عنوان كرد: نگاه اين افراد بيشتر معطوف به منابع مالي خود است و به اين مسئله كه به نوع خدماتي با چه كيفيتي به اين بيماران ارائه مي شود كمتر توجه مي شود. بنابراين بايد يك نظامي طراحي شود اين وضعيت را ساماندهي كند.

وي ادامه داد: براي روند اصلاح اين اوضاع نياز به يك نظام پذيرش بيماران بين المللي داريم در واقع اين نظام مشخص مي كند كه چطور بيماران خارجي را پذيرش كند. به طوري كه يك بيمار خارجي از ابتداي روند پذيرش تا برگشت به كشور خود تحت اين نظام پذيرش قرار مي گيرد.

راشكي اظهار كر: بايد توجه داشت كه اگر بخواهيم صنعت توريسم درماني را در كشور گسترش بدهيم بايد يك تعامل خوبي با بخش خصوصي ايجاد كنيم چرا كه در همه جاي دنيا پيشرفت در صنعت توريسم درماني به واسطه پيشرفت در بخش خصوصي است.

ما نيازمند يك بستر مناسب هستيم و در اين چند سال دنبال ايجاد يك بستر خوب هستيم كه هنوز ايجاد نشده است./ع2

برچسب ها: درمان ، دلال ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار