از ابتداي مهر ماه امسال برنامه ريزي خواهد شد كه تا پايان سال حداقل يك بيمارستان اين برنامه را به طور كامل اجرا كند.

دكتر حامد بركاتي رئيس اداره سلامت كودكان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص دستور العمل جديد شير دهي در ساعات اول تولد گفت: با توجه به شعار روز جهاني شير مادر، دستور العمل را از بهمن ماه سال گذشته طراحي كرديم و يك زير كميته در كميته ي كشوري به عنوان كميته ي شير دهي ساعت اول و تماس پوستي تشكيل شد.

وي با بيان اينكه اين دستور العمل از قبل تهيه شده است و برخي از بيمارستان هاي كشور، بخش هايي از آن را اجرايي مي كردند گفت: در حال حاضر اين دستور العمل طي 5 جلسه به روز شد و براي تست اجرايي شدن آن در 4 بيمارستان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي پايلوت شد.

وي اظهار داشت: از اول ارديبهشت ماه سال جاري پايلوت اين دستورالعمل شروع شد و اجراي آن از اوايل خرداد ماه تا آخر تير ماه گزارش شده است.

وي در ادامه با بيان اينكه نياز است تغييرات كوچكي براي بهتر اجرا شدن دستورالعمل انجام شود گفت: اين تغييرات در جاهايي كه به منظور اجرايي كردن دستورالعمل استفاده مي شود انجام مي شود و به عنوان مثال وجود يك ماما براي هر مادر باردار و موارد مشابه.

وي خاطر نشان كرد: از ابتداي مهرماه برنامه ريزي خواهد شد كه تا پايان سال حداقل يك بيمارستان اين برنامه را اجرا به طور كامل كند و پس از آن تا پايان سال 93 به مرور كليه بيمارستان هاي كشور اين طرح را اجرا كنند./ع2

برچسب ها: بهداشت ، پوست ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار