معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی گفت: پس از استقرار سامانه هوشمند ترانزیت کالا در گمرک سرخس و دوغارون این سامانه تا پایان شهریورماه در لطف آباد راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا جمشیدی در جلسه ساماندهی مبادی مرزی استان با اشاره به طراحی این سامانه، استفاده از آن را سبب افزایش سرعت و تسهیل در فرآیند ترانزیت عنوان کرد.

وی از آغاز اجرای سیستم جامع تردد مرزی در هر چهار پایانه مرزی استان از تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: با استفاده از این سامانه پایانه های مرزی در سراسر کشور به صورت شبکه به یکدیگر متصل و در کنار اجرای سامانه ترانزیت، مشکلات مرزهای استان به صورت مکانیزه حل خواهد شد.

وی درخصوص افزایش ساعت کاری گمرکات استان افزود: شبانه روزی شدن گمرک سرخس و افزایش ساعت کاری در سایر پایانه های مرزی با ابلاغ رسمی اداره کل گمرکات استان اجرایی خواهد شد و همه ی دستگاه های مستقر در گمرک موظفند زیرنظر گمرک فعالیت کنند.

جمشیدی با اشاره به مصوبه ی تاسیس آزمایشگاه در گمرک دوغارون خاطرنشان کرد: پس از معرفی 10 قلم کالایی که از این گمرک صادر می شود، زمینه ی لازم جهت تاسیس آزمایشگاه در این ناحیه فراهم می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه عملکرد بازارچه های مرزی استان در چهار ماه گذشته را مورد بررسی قرار داد و عنوان داشت: در این مدت 10 میلیون دلار کالا معادل هزار و 440 تن از طریق بازارچه های مرزی استان ترانزیت شده است که از نظر ارزش، رشدی معادل 86 درصد و از نظر وزنی معادل 69 درصد رشد داشته است.

وی درخصوص مکان یابی ساختمان جدید گمرک لطف آباد و ساخت جایگاه کنترل سوخت در این گمرک خاطرنشان کرد: هفته آینده ی گروهی متشکل از نمایندگان شرکت نفت، حمل و نقل، گمرک، مرزبانی، اطلاعات و دفاتر فنی و اقتصادی استانداری به محل اعزام خواهند شد./س


برچسب ها: سامانه ، هوشمند ، ترانزیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.