از عکاسان و فیلمسازان برتر هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت در هرمزگان قدرد دانی شد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس؛ این جوایز در رشته فیلم سازی در سه بخش شهر من ،استانی و ملی و در رشته عکاسی در سه بخش استانی با موضوع ازاد ،ملی با موضوع جشنهای ایرانی و انسان و جامعه شهری بود.

دبیر این جشنواره دیشب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران هدف از برگزاری این جشنواره را افزایش کیفیت فیلم و عکس ،شناسایی استعدادهای جوان و معرفی فیلمسازان کشور و استان عنوان کرد.

 عسکری گفت: در بخش عکس 220 نفر شرکت کردند که 10 مجموعه عکس انسان و جامعه شهری ،31 عکس با موضوع جشنهای ایرانی و 29 عکس با موضوع ازاد به دبیر خانه جشنواره ارسال شد .
وی افزود: در بخش فیلم نیز413 اثر به جشنواره فرستاده شد که داوران از این تعداد یک فیلم در بخس شهر من،36 فیلم با موضوع ملی و 9 فیلم در بخش مستند و استانی را برگزیدند .
رئیس ستاد جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت هم در این مراسم گفت: ایجاد فضای رقابتی برای هنرمندان سبب شناسایی استعدادهای برتر می شود.

حجت الاسلام مرشدی افزود: اختصاص بودجه های فرهنگی در بخشهای مختلف هنریسبب شکوفایی استعدادهای جوانان می شود.
وی تصریح کرد: دستگاههای اجرایی استان با اختصاص بودجه و حمایت از حوزه هنر می توانند گامی بلند در تعالی هنر استان داشته باشند.
برگزاری دو کارگاه عکاسی و یک نشست تخصصی از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره بود هشتمین جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت از 27 تا 29 مرداد در فرهنگسرای طوبی برگزار شد.
این جشنواره به علت مشکلات مالی با 3 ماه تاخیر در بندرعباس برگزار شد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.