نود و هشتمین شماره نشریه معارف (مرداد و شهریورماه سال 1392) با سه پرونده «پرونده انقلاب ناتمام (مشروطه)»، «سبک زندگی(3)» و «پرونده استادی» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در این نشریه آثاری از آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، دکتر سید رحمت‌الله موسوی‌مقدم، دکتر محسن پاک‏آیین، دکتر ابوالفضل خوش‌منش، دکتر حمیدرضا شاکرین، دکتر فرج‌الله هدایت‌نیا، حجت الاسلام یوسف غلامی و ولی‌الله مهدوی‌فر منتشر شد.

در قسمت بر بال قلم این شماره از نشریه معارف، سه مقاله با عناوین: «کدام معنویت؟! کدام قلب؟!‏؛ مدخلی بر ریشه‌یابی شبه‌عرفان‌های نوظهور» نوشته احسان احمدی، «آسیب‌شناسی اخلاق اسلامی» نوشته آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و «از حضرت ابراهیم تا امام رضا(ع)‏» نوشته دکتر ابوالفضل خوش‌منش منتشر شده است.

در پرونده «انقلاب ناتمام (مشروطه)» مطالبی شامل تجربه مشروطه ‏(گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد نهضت مشروطه)، زمانه مشروطه (روزشمار تاریخی وقایع و حوادث نهضت مشروطه ایران)، تأملاتی در مشروطه (گزیده‌ای از پرسش‌ها و پاسخ‌های اساتید تاریخ ‏معاصر ایران) و مشروطه در مکتوبه (منبع‌شناسی نهضت مشروطه ایران) ارائه شده است.

در پرونده دوم نشریه معارف با نام «سبک زندگی(3)» مطالبی با عناوین «حجاب تنها پوشش نیست، رفتار هم هست»‏ گپ و گفتی با حجت‌الاسلام یوسف غلامی نویسنده «راز یک ‏فریب»‏، رابطه دنیا و آخرت از منظر قرآن و حدیث نوشته دکتر حمیدرضا شاکرین و آثار خُلُق منتشر شده است.

همچنین در پرونده سوم با نام «پرونده استادی» مطالبی از جمله «اولویت؛ توانمند‌سازی اساتید در بعد روش و محتوا»، استاد و قدسی بودن نمره، مشارکت بهترین عامل تأثیرگذاری، پایگاه‌های اینترنتی اساتید معارف و ... به چاپ رسیده است.

نشریه معارف به مدیر مسئولی محمداسحاق مسعودی و سردبیری سید مجتبی مجاهدیان، از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، منتشر می‌شود./ز

برچسب ها: قم ، انتشار ، انقلاب ، نا ، تمام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.