فرماندار دماوند گفت: نظارت بر بهداشت محیط‏ های عرضه‏ کننده مواد غذایی در این شهرستان ضروری است.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: رستوران‏ ها، مراکز عرضه فست ‏فود، جگرکی ‏ها، کله‏ پزی ‏ها و هر جایی که اقدام به عرضه مواد غذایی می ‏کنند، باید به صورت مستمر و مداوم نظارت شوند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم تأمین سلامت و امنیت غذایی در دماوند تصریح کرد: تعطیلی دوشنبه بازار دماوند به قشر ضعیف لطمه می‏زند.

افشار نادری افزود: اگر افراد بدانند چه بخورند و چه نخورند، بخش عمده‏ ای از مشکلات بهداشت و سلامت جامعه حل می‏شود.

فرماندار دماوند اضافه کرد: در این خصوص پیشنهاد انعقاد تفاهم‏ نامه شهرستانی بین شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش را داد و افزود: آموزش مسائل بهداشتی و امنیت غذایی بهتر است از مدارس آغاز شود تا شاهد نهادینه شدن آن باشیم.

وی مراقبت و نظارت را نیز در این حوزه تأثیرگذار دانست و افزود: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر مراقبت و نظارت بر مراسم تکایا، حسینیه‏ها و یادواره‏ها بسیار خوب بوده و گزارشی در این زمینه نداشته‌ایم.

افشار نادری تصریح کرد: مخاطبان دوشنبه بازار بیشتر از قشر ضعیف جامعه هستند که توان مالی خرید کالای گران را ندارند و بنابراین تعطیل کردن این بازار به این قشر لطمه می‌زند.

فرماندار دماوند افزود: ما با کلیت دوشنبه بازار مخالف نیستیم اما باید در خصوص عرضه مواد غذایی در آن محیط که زمینه آلودگی زیاد وجود دارد، جلوگیری شود.

وی، این امر را جزو وظایف شهرداری دماوند برشمرد و افزود: شهرداری باید یک اکیپ ویژه برای نظارت و سرکشی به این بازار داشته باشد و جلوی عرضه این‏ گونه مواد در آن محیط پر از آلودگی را بگیرد./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.