" مجله آفریقا " برنامه ای است که به موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورهای آفریقایی می پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، برنامه گفت و گو محور " مجله آفریقا " که هر هفته از سیمای فرانسوی این شبکه به موضوعات مرتبط با قاره آفریقا اشاره می کند به تهیه کنندگی جلیل مقدادی به روی آنتن می رود.

مقدادی از موضوع این برنامه خبر داد و گفت: بحران این روزهای مصر و تغییر و تحول در کادر اجرایی حکومت کودتا، موضوع این هفته " مجله آفریقا است که با حضور کارشناس برنامه به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: این روزها مصر به بحرانی ترین کشور منطقه و چه بسا جهان تبدیل شده است. از هر سوی این کشور خبر درگیری و خونریزی به گوش می رسد. نظامیان و ارتش بر راس هرم قدرت تکیه زده اند و اخوان المسلمین نیز مورد غضب بخش بزرگی از جامعه مصر قرار گرفته است. هیات حاکم بر مصر، تنها راه خروج از این وضعیت بحرانی را انحلال اخوان المسلمین اعلام کرده و بر این موضع خود پافشاری می نمایند. تمام این رویدادهای ناگوار پس از سوم ژوئیه و دقیقا سه روز پس از اولین سالگرد به قدرت رسیدن محمد مرسی، نماینده اخوان المسلمین به عنوان ریاست جمهوری مصر آغاز شد و حوادث این کشور به گونه ای رقم خورد که امروز مصر در ورطه بی ثباتی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فرو رفته است.

تهیه کننده " مجله آفریقا " اشاره کرد: نا آرامی و عدم ثبات و امنیت در مصر توسط مجتبی ترکاشوند به عنوان کارشناس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مقدادی یادآور شد: " مجله آفریقا " از بخش های مختلفی مانند پخش گزارش، تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری برنامه با کارشناس و پخش وله است. احمد نخستین به عنوان مجری، گفت و گو با کارشناس را در مسیر درست قرار داده و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه کننده و فرید ارس خانی به عنوان تدوینگر با این برنامه همکاری می نمایند.

" مجله آفریقا " سه شنبه 29 مرداد از ساعت 11:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از سیمای فرانسوی شبکه بین جهانی سحر به روی آنتن خواهد رفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار