" داستان رازها " كه از توليدات سيماي بوسنيايي شبكه سحر است براي ساكنان بوسني و هرزگووين و منطقه بالكان به روي آنتن شبكه سحر مي رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ برنامه تركيبي " داستان رازها " به تهيه كنندگي شراره خرازيان به شرح و روايت داستان ها و حكايت هاي مثنوي معنوي مولانا مي پردازد .

معرفي مولانا جلال الدين بلخي و كتاب مثنوي معنوي وي همچنين پرداختن به ويژگي هاي شخصيتي و سيره عملي و رفتاري اين شاعر و عارف بلندمرتبه ايراني در هر قسمت، چگونگي شرايط زماني و مكاني دوران زندگي وي، تاثيرات اجتماعي و معنوي اين شاعر گرانقدر در سطح جامعه آن زمان و متعاقب آن در جامعه كنوني ما از جمله مباحثي هستند كه توسط عادل حاج محمد اويچ مجري بازيگر برنامه در بخش آغازين هر قسمت از برنامه مورد اشاره قرار مي گيرند. همچنين پرداختن و شرح برخي از داستان ها و حكايات مثنوي معنوي مولوي از قبيل ناله ستون حنانه در فراق پيامبر، كودكان مكتبي و معلم،نحوي و كشتيبان، كر و عيادت مريض، روميان و چينيان هنرمند، كودك حلوافروش و... در قالب كلام و ترسيم همزمان حكايات مزبور بر روي بوم نقاشي جهت درك بهتر و جذابيت بيشتر براي مخاطبان توسط نقاش برنامه، بخش ديگري از برنامه " داستان رازها " را تشكيل مي دهد كه در كنار آن پخش وله هاي تصويري مختلف و گوناگون در ارتباط با مولانا، محل تدفين وي در قونيه و اشعار اين شاعر گرانقدر به جذابيت هاي بيشتر برنامه براي مخاطبان از بعد بصري مي افزايد.

" داستان رازها " در 26 قسمت 10 دقيقه اي هر روز از ساعت 12:45 به وقت تهران براي علاقمندان به شعر و ادب پارسي از سيماي بوسنيايي شبكه جهاني سحر به روي آنتن خواهد است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.