مدیرعامل موسسه خیریه مالک اشتر الیگودرز گفت: 87 بیمار خاص در الیگودرز تحت پوشش موسسه خیریه مالک اشتر هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سکینه مومنی با اشاره به تحت پوشش 87 بیمار در این مرکز گفت: با توجه به مشکلات فراوان درجهت درمان و تأمین دارو، بیماران خاص نیازمند توجه و عنایت بیشتری از طرف مسئولان و خیران هستند.

وی درباره بیماران کلیوی اذعان داشت: متأسفانه بیماران کلیوی دارای مشکلات فراوانی هستند که در این رابطه سنگین بودن هزینه تهیه کلیه از طرف اهداء کنندگان زنده یکی از دغدغه‌های مهم بیماران است.

مدیرعامل موسسه خیریه مالک اشتر الیگودرز تصریح کرد: اکثر بیماران به علت ناتوانی مالی باید سال‌های متمادی دیالیز شوند، اما اگر مسئولان و خیران این بیماران را مورد حمایت قرار دهند، امکان تهیه کلیه برای این عزیزان فراهم می‌شود.

مومنی با تأکید بر ضرورت تخصیص وام‌های قرض‌الحسنه برای این بیماران، یادآور شد: بیماران کلیوی نیاز به حمایت‌های مالی دارند که در این زمینه از مسئولان بانک‌های عامل می‌خواهیم با پرداخت وام‌های قرض الحسنه به این عزیزان آنها را برای خرید کلیه یاری دهند، تا بیماران با تحمل درد کمتری مواجه باشند و بتوانیم با انجام پیوند کلیه سلامت را به بیماران بازگردانیم.

وی اذعان داشت: با مساعدت‌های مالی مسئولان و خیرین می‌توانیم دستگاه‌های دیالیز و تجهیزات بستری متناسب با نیازهای موجود خریداری کنیم، همچنین فقدان یک اتاق مجزا برای بیماران تالاسمی و هموفیلی از مشکلات مهم در این بخش است که امیدواریم با بازدید مسئولان و خیرین این دغدغه‌ها و مشکلات مورد ارزیابی بهتری قرار گیرد.

مومنی با درخواست از پرداخت وام‌های قرض الحسنه در جهت رفع مشکلات موجود، عنوان کرد: متاسفانه بیشتر تجهیزات و دستگاه‌های دیالیز و نیستر فرسوده هستند که برای نوسازی و خرید و حتی تعمیر این تجهیزات به وام‌های قرض‌الحسنه مناسبی نیاز داریم، تا بتوانمی بیماران را مورد حمایت‌های خاص این مرکز قرار دهیم.

وی اذعان داشت: کمبود تخت برای بیماران هموفیلی و سایر تجهیزات مورد نیاز مشکلات جدی برای بیماران به وجود آورده است و حتی در بخش دیالیز برای آلام بیماران و تحمل درد کمتر تجهیزاتی وجود ندارد، در حالی که باید به شکرانه سلامت از حال بیماران غافل نباشیم، نه با نگاه‌ ترحم‌آمیز بلکه در جهت آرمان‌های انسانی و اخلاقی در جهت رفع مشکلات بیماران تلاش کنیم.

مدیرعامل موسسه خیریه مالک اشتر در ادامه یادآور شد: یکی از برنامه‌های مهم این مرکز برگزاری کلاس‌ها و کارگروه‌های آموزشی برای بیماران و پشتیبانی‌های آموزشی و تحصیلی برای فرزندان این عزیزان است، تا بتوانیم با ارتقای سطح آگاهی، آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی اذعان کرد: تاکنون نهادهایی ما را مورد حمایت‌های خود قرار داده‌اند که باید در این زمینه از تلاش‌های هلال احمر، بهزیستی، فرمانداری و کمیته امداد تقدیر و تشکر کنیم و از دیگر مسئولان نیز می‌خواهیم با نگاه دلسوزانه خود بیماران را مساعدت و همراهی کنند.

مومنی در پاسخ به سئوالی در خصوص اهداف این موسسه خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این موسسه جذب متخصصان خیر و استفاده بهینه از تخصص درمان آنها و ویزیت رایگان برای بیماران، ایجاد فرهنگ آموزش و ترویج در پیشگیری و درمان، تبیین همدلی و روحیه تعامل و شادابی در میان بیماران و ایجاد اشتغال فراخور حال بیماران است.

وی ادامه داد: همچنین معرفی بیماران به افراد نیکوکار جهت تهیه جهیزیه فرزندان، کوشش در به ثمر رساندن خدمات بیمه‌ای بیماران، ایجاد مراکز عام‌المنفعه، جذب کمک‌های دولتی و خیرین و شناسایی بیماران نیازمند، پرداخت هزینه‌های دارو و درمان بیماران، پرداخت ایاب و ذهاب بیماران واجد شرایط، معرفی بیماران در شرف پیوند به کمیته امداد جهت وام بلاعوض به مبلغ 500 هزارتا دو میلیون تومان است که قطعا با همدلی و همراهی بیشتر خیرین و مسئولان انجام گیرد.

مدیرعامل موسسه خیریه مالک اشتر الیگودرز در پایان ابراز کرد: از مردم خدادوست و مسئولان می‌خواهیم، بیماران خاص را در اولویت قرار دهند و نگذارند، این عزیزان تنها به دلیل مشکلات مالی، درد و رنج‌های فراوان را متحمل شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.