هژير "معماي شاه" به دست گروه "فدائيان اسلام" ترور شد.

جمشيد جهانزاده، ايفاگر نقش "هژير" در سريال "معماي شاه" در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: من در گذشته و كارهاي ديگري با "محمدرضا ورزي" كار كرده بودم و در "معماي شاه" هم بنابه خواست او ايفاگر نقش "هژير" خواهم شد.

وي با اشاره به شخصيت "هژير" و نقش او در دربار "پهلوي" تصريح كرد: "هژير" نخست وزير شاه بوده كه طي برنامه اي و به دست گروه فدائيان اسلام ترور مي شود.

*ايفاگر چند شخصيت منفي ام

بازيگر فيلم سينمايي "جنگ نفتكش ها" در خصوص دليل حضورش در اين سريال گفت: مطالعه بسياري را روي شخصيت "هژير" داشتم و درباره اين كاراكتر نيز با "محمدرضا ورزي" هم  صحبت بسياري داشتم.

*با "چشم به راه" اصغر فرهادي بودم

جهانزاده در پاسخ به سؤال مخاطبان مبني بر حضور او در نقشهاي تاريخي و ضد قهرمان اظهار داشت: به طور انحصاري در نقشهاي منفي و تاريخي بازي نكرده ام و آثار كمدي بسياري از من روي آنتن و پرده سينما رفته است.

بازيگر فيلم سينمايي "كشتي آنجليكا" تصريح كرد: سريال "چشم به راه" اصغر فرهادي را سالهاي پيش روي آنتن داشتم و در "فرار بزرگ" لطيفي حضور داشتم.

وي ادامه داد: فكر مي كنم هر نقشي كه مناسب بوده را توانسته ام بازي كنم و آثار ضد قهرمان و تاريخي بيشتر در ذهن مخاطبان باقي مانده است.

* هركسي كمدي بازي نمي كند

جهانزاده با اشاره به دشواري نقش هاي كمدي و منفي ابراز داشت: معتقدم هر كسي قادر به بازي در نقش هاي كمدي و منفي نيست و حضور بيشتر و پررنگ من در اينگونه آثار نيز به تشويق مردم هم برمي گردد.

* با "آي فيلم" وارد مذاكره شدم

ايفاگر نقش "هژير" در "معماي شاه" افزود: گفتگويي شفاهي را با يكي از تهيه كنندگان مجموعه هاي تلويزيوني را داشته ام كه در صورت قطعي شدن و عقد قرارداد سريالي را با كارگرداني خودم براي شبكه تلويزيوني "آي فيلم" خواهم ساخت.

"جهانزاده" خاطرنشان كرد: در حال حاضر در پروژه "معماي شاه" مشغول به بازي هستم و حدود 50 درصد از سكانس هاي "هژير" در "كاخ سعدآباد" فيلمبرداري شده است.

گفتني است، "معماي شاه" تاريخ زندگي "محمدرضا شاه" را از سال 1338 تا 1349 تا 1359 بيان مي كند و به بازگشت وي از سوئيس تا مرگ او در سال 1359 در 45 قسمت 50 دقيقه اي مي پردازد.

شايان ذكر است، "معماي شاه" به تهيه كنندگي "علي لدني" و كارگرداني "محمدرضا ورزي" براي پخش از شبكه يك سيما ساخته و توليد مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.