موقوفات موجود در استان زنجان شامل امامزاده‌ها، مساجد و موقوفات منفعتی و انتفاعی هستند.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،  کل اوقاف وامورخیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار و 371 موقوفه در استان زنجان وجود دارد، گفت: یک هزار و 500 مورد از این موقوفات مساجد هستند.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه احیای موقوفات و بازسازی آنها افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده تا کنون بسیاری از موقوفات استان احیا شده است.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از موقوفات در محل نیات واقفان هزینه می‌شود، ادامه داد: ساخت حوزه‌های علمیه و کمک به نیازمندان از جمله موارد هزینه موقوفات است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  با اشاره به سایر اقدامات اداره کل اوقاف در طول سال تصریح کرد: با برآورد صورت گرفته سالانه بیش از 40 برنامه فرهنگی توسط اداره کل اوقاف اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری اجرای طرح نشاط معنوی را نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها عنوان و اضافه کرد: این طرح به مناسبت ایام تابستان و به منظور افزایش نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از دیگر اهداف اجرای طرح نشاط معنوی بصیرت‌ افزایی در بین نسل نوجوان و همچنین ارتقای سطح آگاهی آنها تصریح کرد: در قالب این طرح موضوعات دینی مختلفی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به آموزش برخی از کتاب‌های دینی به دانش‌آموزان در قالب طرح مذکور ادامه داد: این کتاب برای دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تالیف شده است.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه مطالعه و آموزش این کتاب‌ها تاثیر بسزایی در ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان دارد، خاطر نشان کرد: خوشبختانه مشاهده می‌شود، که سالانه تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح بیشتر می‌شود./ز

برچسب ها: وجود ، موقوفه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.