كارگردان فیلم كوتاه «حال حافظ خوب است» حمایت حوزه هنری و آشنایی زدایی از المان‌های مذهبی را از دلایل موفقیت این فیلم كوتاه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره سینما، مجتبی حیدری كارگردان فیلم كوتاه «حال حافظ خوب است» محصول حوزه هنری درباره دلایل موفقیت این فیلم در جشنواره تسنیم گفت: از ابتدای شكل‌گیری این فیلم ایده برایم جذاب بود. یكی از دوستانم حسین سلیمانی طرح جذابی را برای من تعریف كرد كه مشتاق شدم یك فیلمنامه بر اساس آن بنویسم.

وی افزود: وقتی فیلمنامه را نوشتم بازخوردهای مثبتی از دوستانم دریافت كردم و بر آن شدم كه فیلم را بسازم. اولین جایی كه فكر كردم بهتر است برای جذب حمایت به آنجا مراجعه كنم حوزه هنری زنجان بود. تا قبل از ساخت این فیلم تصور دیگری از حوزه هنری داشتم اما این تجربه شناخت بیشتری از حوزه به من داد. بسیار راضی‌كننده بود. فضای حوزه هنری در تولید فیلم كوتاه اصولی و كارشناسانه است و در این مدت حمایت خوبی از من داشتند.

حیدری گفت: من یك فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای ساخته بودم كه در جشنواره ۱۰۰ ثانیه برگزیده شد. آقای سیفی مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری زنجان این فیلم را دیدند و تمایل دو جانبه‌ای برای همكاری بین من و حوزه هنری شكل گرفت. بسیار از این همكاری راضی هستم و می‌دانم دوستان دیگری هم كه این تجربه را داشته‌اند به همین میزان رضایت دارند.

این كارگردان گفت: «حال حافظ خوب است» تاكنون در جشنواره‌های «رویش»، «اعتكاف»، «دانشجویی»، «نماز و نیایش» و «حسنات» مورد توجه قرار گرفته و ارتباط موفقی با مخاطبانش داشته است. یكی از دلایلی موفقیت این فیلم آشنایی زدایی از المان‌های مذهبی است. فرم كلیشه‌ای برخورد با قرآن یا مثلا امامزاده در فیلم ما شكسته شده و به سمت نوستالژی مشترك مخاطبان رفته است.مخاطب با تمام المان‌های مذهبی در «حال حافظ خوب است» خاطره دارد و نوستالژی دوران كودكی‌اش زنده می‌شود و با روایت فیلم همذات‌پنداریمی‌كند. ۱ماه پیش‌تولید و ۲۰ روز تولید داشتیم.

حیدری درباره فیلم جدیدش توضیح داد: در حال نگارش فیلمی برای كودكان با موضوع هتك حرمت به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) هستم. بعد از پایان نگارش درباره ساخت آن تصمیم می‌گیرم. اگر فیلم آماده شد حتما در جشنواره‌های مختلف از جمله «رویش» شركت خواهم كرد./ي2
برچسب ها: حیدری ، حال حافظ ، خوب است
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار