بانک‌ها با استفاده از روش‌هاي جديد عقود بانکي مختلف و ابزارهاي جديد تامين مالي براي رفع نيازهاي خاص و مختلف و ميـ‌وانند از جايگاه بهتري در نظام بانکي کشور برخوردار شوند.

محمدعلي دهقان کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ با بيان اين که بانکداري تجاري در ايران نسبت به گذشته و با ورود بانک‌هاي خصوصي از رشد مناسبي برخوردار شده است، گفت: سيستم بانکي کشور از نظر کمي نسبت به گذشته رشد خوبي داشته‌اند بطوريکه شاهد ورود فناوري‌هاي جديد توسعه بانکداري الکترونيکي و غيره نسبت به گذشته هستيم.

دهقان با بيان اينکه بانکي مي‌تواند در عرصه فعاليت خود عمل کند که بتواند محصولي مطابق با سلايق مشتريان ارائه دهد، تصريح کرد: در حال حاضر بانک‌هاي شکور در بخش توسعه بانکداري الکترونيک و فناوري‌هاي جديد از رشد مناسبي برخوردار بوده‌اند، اما در مورد افراد متخصص و کارآمد و ارائه محصولات جديد چندان نتوانستة‌اند از رشد مناسب برخوردار باشند که بايد با تغيير رويه به اين سمت حرکت کرد.

دهقان يکي از دلايل اين خلاء‌ها را نبود فضاي رقابتي در بانکداري تجاري کشور دانست خاطرنشان کرد: اگر بتوانيم بانک‌هاي خارجي را وارد کشور کنيم و بانک‌هاي داخلي در يک فضاي رقابتي به فعاليت بپردازند، مي‌توانيم شرايطي را به وجود بياوريم که سيستم بانکي کشور هم از نواوري‌هاي جديد عقب نماند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، بانک ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار