در حاليکه بحران سياسي مصر به وخامت گرائيده و شمار تلفات خشونت‌هاي خياباني از 750 تن گذشته است، مقامات تايلند اعلام کردند اين کشور قصد دارد روز يکشنبه بيش از 600 دانشجو را از قاهره خارج کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان ، يينگلوک شيناواترا نخست وزير تايلند اواخر روز يکشنبه دستور تخليه اين افراد را از مصر صادر کرد.
يک مقام وزارت امور خارجه تايلند اعلام کرد: دو پرواز چارتر اجيپت اير عصر يکشنبه قاهره را ترک مي کند، 661 دانشجو را نخست به دبي مي برد و از آنجا، يک پرواز تاي ايرويز اينترنشنال، آنها را به بانکوک باز خواهد گرداند.
بيشتر اين دانشجويان، دختر هستند که خواستار خروج از قاهره شده‌اند جاييکه صدها نفر در پنج روز گذشته در درگيري بين نيروهاي امنيتي و هواداران محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر کشته شده‌اند.
اين مقام وزارت خارجه تايلند افزود: در مجموع، حدود يک هزار و 700 دانشجو تايلندي در مصر هستند که عمدتا از اهالي استان‌هاي جنوبي تايلند هستند.
وي افزود پروازهاي چارتر ديگري اواخر اين هفته دانشجويان پسر را به تايلند باز خواهد گرداند.
سه استان ناراتيوات، پاتاني و يالا در منطقه عمدتا مسلمان نشين جنوب تايلند واقع شده است که بودايي‌ها اکثريت جمعيت آن را تشکيل مي‌دهند.
اين منطقه از اوايل سال 2004 شاهد افزايش خشونت‌ بوده که جان بيش از پنج هزار و 300 نفر را در نه سال گذشته گرفته است.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، تایلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار