هم اکنون 10 درخواست برای تأسیس مؤسسات ویژه خواهران به وزارت علوم ارائه شده که تنها به مؤسسات مراکز استانها مجوز داده می شود.

غلامعلی نادری، مدیرکل آموزشهای آزاد و غیر انتفاعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر از 10 زیر نظام مؤسسات غیردولتی و غیر انتفاعی بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی وجود دارد.

وی افزود: قبل از سال 84، 72 مؤسسه غیر انتفاعی در کشور در حال فعالیت بوده که در بین سالهای 84 تا 87 به 176 مؤسسه و در سال 92، 97 مؤسسه و به طور جمعی 345 مؤسسه تاکنون تأسیس شده است.

نادری تصریح کرد: طی 4 سال اول ما شاهد رشد سریع مؤسسات بوده ایم اما به دلیل تخصصی شدن حدود 6 مؤسسه مجوز قطعی خود را دریافت کرده اند چنانچه 10 مؤسسه ویژه خواهران درخواست شده است که فقط در مراکز استانها می توان این مؤسسه دایر شود.

وی تصریح کرد: 210 مؤسسه هم اکنون هیئت امنا دارند و 48 مؤسسه هیئت امنا ندارند، البته این نکته نیز مهم است که بر اساس کمیسیون ماده 9 در حال حاضر 8 مؤسسه منحل شده اند که در مرحله اول عدم توسعه و در مرحله ی بعدی ظرفیت این مؤسسات به صفر می رسد.

نادری خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات مؤثری که طی چند سال اخیر شکل گرفته ارتقاء 18 مؤسسه به دانشگاه رتبه بندی 280 مؤسسه بوده است که محقق شد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار