تدوين سند ملي توسعه صنايع دستي كشور به نقشه راه در اين حوزه بوده و به توسعه و ترويج صنايع دستي كمك مي‌كند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ي ميراث‌فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل "محمدشريف‌ملك‌زاده "رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي و گردشگري در مراسم رونمايي از سند ملي توسعه‌ي صنايع دستي كشور گفت: 26 آذر 91 به رياست سازمان ميراث‌فرهنگي صنايع‌دستي و گردشگري انتخاب شدم و امروز در 26 مرداد 8 ماه از خدمتم در اين سازمان مي‌گذرد قول دادم تا ثانيه آخر در سازمان ميراث‌فرهنگي كار انجام دهم.
وي افزود: فعاليتهاي خوبي در حوزه‌ي ميراث‌فرهنگي صنايع دستي و گردشگري دراين مدت شاهد بوديم و اميدواريم در دولت آقاي روحاني شاهد شكوفايي و توسعه صنايع دستي كشورمان باشيم.


"ملك‌زاده" تصريح كرد: پس از گذشت 34 سال تدويني از فعاليت‌هاي صنايع‌دستي نداشتيم ما به يك نقشه راه نياز داشتيم به همين دليل سند ملي توسعه‌ي صنايع‌دستي كشور را تدوين كرديم.

اين سند سه هدف مهم را دنبال مي‌كند نخست: حمايت از توليد صنايع دستي است اگر اين امر اتفاق نيافتد به شعار تبديل مي‌شود.
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي بيان كرد: موضوع ديگري كه در اين سند مطرح شده حوزه بازرگاني و حوزه صادرات صنايع‌دستي است بنگاه هاي تخصصي در رابطه با صادرات صنايع دستي نداشتيم نقشه راه را بايد دراين حوزه پيش‌رو داشته باشيم بحث بعدي در اين سند توسعه و ترويج صنايع دستي است.

"ملك‌زاده" تصريح كرد: اميدواريم در بحث صنايع دستي بتوانيم اشتغال پايدار فراهم كنيم.

وي اظهار داشت: كاهش تصدي‌گري در بخش صنايع دستي و گردشگري با واگذاري به بخش خصوصي بايد در اين حوزه صورت گيرد .

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي ادامه داد: از بخش خصوصي گله دارم چرا كه بايد به بلوغ فكري و انديشه‌اي برسد و حامي كاهش تصدي‌گري باشد با تمامي قوت و انديشه از اين طرح حمايت مي‌كنيم.
وي بيان كرد: بخش خصوصي بايد كميته كاري در اين زمينه تشكيل دهد از اين بخش به عنوان آخرين روز كاري در سازمان ميراث‌فرهنگي مي‌خواهم اين راهها را ادامه دهد.

رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي تصريح كرد: دراين سند علاوه بر مطالعات وضع موجود تكاليف سازماني در حوزه توسعه ترويج ، آموزش ، احياء و حمايت توليدات صادارتي و توسعه بازار داخلي به صورت برش ملي و استاني و نيز ميزان انجان تكاليف به تفكيك سال پيش‌بيني و تدوين شده است./ص

برچسب ها: رئیس ، سازمان ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.