يك عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس درباره علت كاهش قدرت پشتيبان زمين‌خواران،‌ گفت: برخورد بسياري عالي مراجع قانوني و قضايي کاملا افراد را از زمين‌ها "خلع ‌يد" مي‌كند.

"سيد مصطفي طباطبايي‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آمارهاي ارائه شده درباره مسئله زمين‌خواري اظهار داشت: بنده كليت مسئله زمين خواري را قبول ندارم، اگرچه به طور جزئي مواردي است كه افراد با حمايت‌هايي اراضي را به صورت غيرقانوني تصرف مي كنند.

وي ادامه داد: زمين‌خواري به عنوان کليت و اينكه افرادي زمين‌خوار باشند، بيشتر حالت شعاري دارد، چرا كه در مواردي مشاهده شده که افرادي شعار زمين‌خواري مي‌دهند، اما پس از پيگيري مشخص مي‌شود که چنين چيزي مطرح نبوده است.

طباطبايي‌نژاد افزود: به عنوان مثال شخصي كه فاقد خانه و مسكن است هزار متر زمين را گرفته تا عرصه‌اي براي ساخت خانه آماده كند كه اين مطلب در هيچ كجا زمين‌خواري تلقي نمي‌شود.

عضو كميسيون حقوقي قضايي مجلس تاكيد كرد: زمين‌خواري را به صورت كلي قبول ندارم و حتي موارد جزئي به پشتوانه قدرتي صورت مي‌گيرد كه اين قدرت هم در حال كاهش است.

وي در خصوص علت كاهش قدرت پشتيبان زمين‌خواران اظهار داشت: از يكسو برخورد مراجع قانوني بسيار عالي است و از سوي ديگر اين افراد برخورد خوب قضايي را مشاهده مي‌كنند، به طوري كه اين مراجع كاملا زمين‌ها را از افراد "خلع ‌يد" مي‌كنند.

طباطبايي‌نژاد در پايان خاطرنشان كرد: البته مواردي هم وجود دارد كه از كنترل قانون خارج شده است و با توجه به اينكه در كشور ما همه چيز از زمين و مرتع گرفته تا درخت، سودآور است، بايد براي جلوگيري از سوءاستفاده توجه بيشتري صورت گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: زمین خواری ، قانون ، خلع ید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار