مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان گفت: بهترین و مناسب‌ترین راه برای صیانت از بیت‌المال، جلوگیری از تخلف است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابراهیم صفایی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه شورای دستگاه‌های نظارتی در سال 87 با هدف هماهنگی بین دستگاه های نظارتی تشکیل شد، اظهار کرد: سه کمیته اصلی امور بانکی، واگذاری و مبارزه با زمین‌خواری و بررسی قراردادهای عمده و کلان در این شورا فعال هستند.

وی با برشمردن کمیته‌های فعال در شورای دستگاه‌های نظارتی استان گفت: جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از قراردادهای عمده استان و بررسی پرونده‌های قراردادهای کلان آن از جمله فعالیت کمیته بررسی قراردادهای عمده و کلان استان اصفهان است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اصفهان عمده فعالیت‌های کمیته واگذاری و مبارزه با زمین‌خواری را بررسی نقاط ضعف و آسیب‌شناسی قوانین از جنبه‌های مختلف واگذاری دانست و افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی، کسب اطلاعات از واگذاری‌های کلان و تشکیل جلسات منظم با کارشناسان مرتبط با امر واگذاری زمین و معادن از دیگر فعالیت‌های این کمیته است.

وی بررسی معوقات بانکی و شناسایی بدهکاران عمده و ارائه آن به دبیر شورا برای انعکاس به شورای نظارتی کشور را از فعالیت‌های کمیته امور بانکی شورای دستگاه‌‌های نظارتی عنوان و تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک مدیران بانک‌ها و بررسی مشکلات مربوط به عدم وصول معوقات بدهکاران کلان، جمع آوری اطلاعات مربوط به شرکت‌های هم خانواده و بررسی چگونگی دریافت تسهیلات توسط شرکت‌ها از دیگر فعالیت کمیته امور بانکی است.

صفایی با اشاره به اینکه آگاهی نداشتن و رعایت نکردن قوانین و مقررات موجب به وجود آمدن تخلف در کار مدیران اجرایی و مالی می‌شود، تاکید کرد: عدم آگاهی مدیران اجرایی و مالی از قوانین و مقررات، عمده‌ترین مشکل در هزینه کردن اعتبارات است.

وی تصریح کرد: بهترین و مناسب‌ترین راه برای صیانت از بیت‌المال، جلوگیری از تخلف است.

مدیرکل دیوان محاسبات اصفهان یادآور شد: قرار است اعضای شورای دستگاه های نظارتی استان به منظور آموزش قوانین و مقرراتی که رعایت نکردن آنها که سبب ایجاد تخلف در هزینه کردن اعتبارات می‌شود، تا پایان سال جاری به تمام شهرستان‌های استان سفر کنند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.