دادستان بیرجند از دستگیری 21 متهم در پرونده بزرگ زمین خواری بیرجند خبر داد و گفت: حکم غیرقطعی این پرونده صادر شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمد ولی عبداللهی   در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این پرونده بزرگ زمین خواری مربوط به اداره ثبت اناد و املاک بیرجند بوده که کار رسیدگی به آن از سال 89 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه حکم غیر قطعی برای این پرونده صادر شده است، افزود: این حکم تا دو هفته دیگر به دادگاه تجدید نظر می ‌رود.

دادستان بیرجند با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده در این پرونده اکثرا کارمند هستند، بیان داشت: قوه قضائیه در برخورد با جرایم قاطع و بدون هیچ گونه اغماضی عمل می کند.

عبداللهی با بیان اینکه در سال گذشته 23 هزار پرونده در دادسراهای استان رسیدگی شد، افزود: از این تعداد 10 هزار و 962 پرونده مربوط به دادسرای شهرستان بیرجند است.

وی با اشاره به اینکه در سال 89 بالغ بر 11 هزار و 49 پرونده به دادسرای بیرجند واردشد، گفت: تعداد پرونده‌های سال گذشته نسبت به سال 89 کاهش داشته است.

وی موجودی پرونده‌های دادسراهای استان در پایان سال 90 را 398 پرونده ذکر کرد و گفت: این رقم نسبت به پایان سال 89 افزایش داشته است.

وی یادآور شد: پرونده‌های اجرای احکام انقلاب و عمومی دو درصد کاهش داشته است.

دادستان شهرستان بیرجد میانگین وقت رسیدگی به پرونده‌های وارده در سال 89 را 25 روز ذکر کرد و گفت: این رقم در سال گذشته به 24 روز کاهش یافته است.

عبداللهی با تاکید براینکه رسیدگی و اجرای احکام خشن در دادسرای بیرجند به روز است، یادآور شد: هیچ پرونده معوقی در این زمینه نداریم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.