عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج اساتید با بهره‌گيري از امکانات بالقوه و بالفعل کشور و نیز با تفکر بسیجی خود زیربنای تحول اقتصادی را به وجود آورند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد جواد کریمی قدوسی، درآستانه آغاز اجلاس سالانه اين سازمان در گفتگويي، تشکیل بسیج اساتید را نقطه عطفی در ساختار سازمان بسیج مستضعفین دانست.

وي افزود: در مدت تشکیل ساختار سازمان بسیج اساتید، اساتید بسیجی توانستند پا به عرصه مشکلات علمی و تحقیقی گذاشته و اقدامات مؤثری را در سطح دانشگاه ها به لحاظ علمی و سیاسی داشته باشند.

وی با بیان این که بسیج اساتید کشور در فعالیت‌های بزرگ علمی همیشه در صف مقدم بوده‌اند، افزود: بسیج اساتید به این دلیل که رهبران عرصه علم در جامعه هستند، رسالت بزرگی در زمینه تحقق حماسه اقتصادی به دوش دارند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحال حاضر کشور در شرایطی قرار دارد که سازمان بسیج اساتید برای وادار کردن دشمن به تسلیم دربرابر اراده و خواست ملت باید به میدان مبارزه آمده و مبارزه‌ای علمی، اقتصادی و سیاسی داشته باشند.

وي با اشاره به اینکه باید فضای اقتصادی مقاومتی در جامعه به‌زودی شکل بگیرد، بیان داشت: اساتید بسیجی با ارائه راهکارهای عملیاتی زمینه اشتغال، تولید و تقویت بنیان های اقتصادی را شکل داده و در این مسیر همکار و همیار دولت در اجرای اقدامات و مجلس در وضع قوانین باشند.

فرمانده پيشين بسيج خراسان رضوي خاطر نشان ساخت: بسیج اساتید با بررسی و شناسایی گره‌های داخلی و ساختار اقتصادی کشور و تبدیل نقاط ضعف به فرصت ها در تحقق حماسه اقتصادی نقش آفرینی کنند.

وي داشتن اراده را مهم‌ترین رکن برای اساتید بسیجی در تحقق دانشگاه اسلامی دانست و ابراز داشت: اساتید بسیجی باتوجه به موقعیتی که در ساختار دانشگاه‌ها دارند، می‌توانند با اراده مبتنی بر اصالت اسلامی در زمینه پیدایش این تحول عظیم نقش برجسته‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید در تدوین مبانی و اصول آموزشی نقشه جامع دانشگاه اسلامی را طراحی کرده و با پیاده‌سازی و هدایت دانشجویان به‌صورت منسجم دانشگاه اسلامی را محقق کنند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اشاره‌ای به ارائه متون درسی و محتوای علوم بر اساس مبانی اسلام داشت و گفت: بسیج اساتید با این اقدام تحول عظیمی را در سطح جهان در بحث تولید علم و اهدا به جامعه بشریت از مسیر اسلامی کردن دانشگاه‌ها داشته باشند.

وی با بیان این که در مقطع کنونی دولت یازدهم با رای نمایندگان مجلس شکل گرفت و زمان تحقق وعده های دولتمردان است، افزود: بسیج اساتید خود را به مجموعه منسجم دولت که درحال حاضر به وجود آمده متصل کرده و در فضای علم ودانشگاه در تحقق اهداف سال جای تاثیرگذار باشد.

کریمی با اشاره به اینکه جمع بندی‌های همایش سراسری بسیج اساتید باید متناسب با مسایل روز جامعه و درجهت پیشرفت کشور باشد، گفت: بسیج اساتید دیدگاه مقام معظم رهبری را در ارتباط علم با صنعت، اجتماعی و تولید پیوند داده و جمع‌بندی های خود را در قالب بسته‌های اجرایی و تاکتیکی در اختیار دولت و سایر مراکز مرتبط قرار دهد./ب


برچسب ها: بسیج ، اساتید ، تحول ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.