سينماي كره جنوبي در شش ماه اول سال فروش هاي ركورد شكني را تجربه كرد.

باشگاه خبرنگاران- سينماي كره جنوبي در شش ماه اول سال فروش هاي ركورد شكني را تجربه كرد.

تعداد بليت هاي فروخته شده در اين مدت 18.3 درصد افزايش داشته و به 98.5 ميليون رسيده و مجموع فروش فيلم ها هم با 12.7 درصد افزايش به رقم 639 ميليون دلار رسيد.

اين آمار و ارقام را به تازگي وزارت فرهنگ ورزش و توريسم اين كشور ارائه داد اين در حالي است كه فروش فيلم ها و تعداد بليت هاي فروخته شده در نيمه اول سال قبل هم ركورد پيشين را شكسته بود به خصوص وضعيت فيلم هاي داخلي در شش ماهه اول 2013 بسيار اميدوار كننده بود.

فيلم هاي داخلي با مجموع 55.6 ميليون بليت فروخته شده سهمي 56.4 درصدي از مجموع فروش شش ماهه اول سال را به خود اختصاص دادند اين سهم در شش ماهه اول سال قبل 53.5 درصد بود آمار اتحاديه فيلم كره كمي با آمار وزارت فرهنگ، ورزش و توريسم تفاوت دارد و 55.2 مجموع فروش ر متعلق به فيلم هاي داخلي محسوب كرده است. 

طبق آمار همين اتحاديه فيلم هاي آمريكايي 40.9 درصد از اين فروش را به خود اختصاص دادند و با اين حساب تنها رقمي 3.9 درصدي براي فيلم هاي ساير كشورها باقي مي ماند. 

از ميان پنج فيلمي كه درصد فهرست پرفروش ترين فيلم هاي شش ماهه اول سال قرار دارند چهار فيلم محصول كره جنوبي بوده اند و پرفروش ترين آن ها فيلم كمدي معجزه در سلول شماره 7 (لي هوان- كيونگ) بوده كه 12.8 ميليون بليت فروشي و 80.6 ميليون دلار فروش داشت تنها فيلم خارجي در ميان پنج فيلم اول آبرمن 3 (شين بلك) بود كه با حدود نه ميليون بليت فروخته شده در رده دوم پرفروش ها قرا رگرفت./ي2

منبع:ماهنامه فيلم.
برچسب ها: سینما ، کره جنوبی ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار