کنترل درد در بیماری های مزمن با استفاده از یک رویکرد چندگانه با اصلاح سبک زندگی خود و ترکیب کردن تغییرات رژیم غذایی امکانپذیر است.

زهرا رستگاری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: رویکردهای تغذیه ای که شامل هم تغییرات در نوع تغذیه و هم استفاده از مکمل های غذایی شامل: ویتامین ها، مواد معدنی، آنزیم ها و دیگر موارد باشد می تواند برای کنترل درد مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت: وقتی مواد غذایی متابولیزه می شوند برخی چربی ها و اسیدهای چرب تمایل دارند که پاسخ التهابی را افزایش دهند.

رستگاری تصریح کرد: مطالعات زیادی برای ارزیابی پیامدهای مرتبط با مقادیر مختلف غذا یا فاکتورهای خاص غذایی انجام شده است ولی داده های محدوده در زمینه ارزیابی تأثیرات ترکیبات مختلف غذایی وجود دارد اگرچه اطلاعات لازم در رویکردهای غذایی جهت کنترل درد همچنان مانند :درمان های گیاهی در مراحل ابتدایی خود است و تصور می شود که درمان های تغذیه ای عوارض جانبی کمتری دارند ولی این مسئله ممکن است صحت داشته باشد و یا نه به دلیل اینکه برخی مواد غذایی در بعضی موارد خاص یا در روزهای خاص کاملاً مطمئن و ایمن نیستند.

وی ادامه داد: مصرف بیوفلا وین در غذاهایی از قبیل سبزیجات، دانه ها و برخی مکمل ها و ویتامین ها که ممکن است کمبود آن در ایجاد بیماری مزمن نقش داشته باشند باعث برطرف کردن درد شوند./ع2

برچسب ها: درد ، بیماری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار