آیت الله خاتمی:

در اختلاف سلیقه باید به شدت از اهانت دوری شود

امام جمعه موقت تهران گفت: از تخریب شخصیت دوری کنید زیرا این موارد ویروس تفرقه را پراکنده می‌کند و اختلاف سلیقه نباید با خود شیفتگی و حرف‌هایی از جنس حزب من یا گروه من همراه شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آيت الله سيد احمد خاتمي" شامگاه سه شنبه در دومين شب از سلسله نشست‌هاي طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) شهركرد طی سخنانی، آرامش ، محبت و مهر را از عناصر مهم خانواده قرآني و ديني عنوان کرد و اظهارداشت: بد اخلاقي در خانواده توفان به پا مي كند و باعث تباهي زندگي مي‌شود؛ اگر فردي در خانواده بداخلاق باشد خانه را براي اعضاي خانواده جهنم مي‌كند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: محبت و هم صحبتي زن و شوهر از ويژگي‌هاي بارز خانواده ديني است و خانواده به ‌واسطه هم‌ كلامي، با يكديگر به رشد و پويايي مي‌رسد.
 
به گفته عضو هئیت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، بار عاطفي خانواده ديني بر عهده زن است و به دليل همين بعد عاطفي زن نمي تواند قاضي باشد.
 
وي تاکید کرد: اگر زن قضاوت برعهده داشته باشد به دليل حس عاطفي نمي تواند حكم محكم صادر كند.
 
این استاد حوزه تصریح كرد: از ويژگي‏هاي خانواده قرآني اين است كه آرامش و محبت در بين اعضاي آن رواج دارد.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: در خانواده قرآني قوانين خدا حاكم است و چون به دستورات خداوند پايبند هستند آرامش در بين آن‏ها برقرار است.
 
دولت یازدهم حریم‌ها راحفظ کند
 
آیت الله خاتمی هم چنین عصر  دیروز در دومین روز اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در دانشگاه شهرکرد طی سخنانی اظهارداشت: به دولت یازدهم سفارش می‌کنم که حریم‌ها را حفظ کنند تا شخصیت افراد حفظ شود.
 
وی با اشاره به نخستین عزلی که در دولت احمدی‌نژاد رخ داده است گفت: احمدی نژاد بعد از نخستین عزل در دولتش از من دعوت کرد با یکدیگر ملاقات کنیم و من در آن دیدار هشت نکته کلیدی در مورد برخی مسائل مهم به او متذکر شدم.
 
این استاد حوزه افزود: یکی از آن نکات مهم در باب عزل مسئولان بود که باید قبل از اینکه عزلی صورت گیرد ابتدا تذکر اصلاح داد و اگر نتیجه نداد با یافتن مکان خدمت جدید و مناسب مسئول مورد نظر را در جایگاه جدید منصوب کرد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مدیریت سلایق و ذوق در مکتب امام صادق(ع) غوغا می‌کند، خاطرنشان کرد: امام صادق حکومت نداشت اما حاکمیت داشت و تخصص؛ براساس تخصص گماشتن در مکتب ایشان موج می‌زد.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اختلاف سلیقه باید به شدت از اهانت دوری شود، ابراز داشت: از تخریب شخصیت دوری کنید زیرا این موارد ویروس تفرقه را پراکنده می‌کند و اختلاف سلیقه نباید با خود شیفتگی و حرف‌هایی از جنس حزب من یا گروه من همراه شود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه برخی در این آشفته بازار سعی دارند به یکی از سه قوه مهم کشوری ضربه بزنند، گفت:  هرسه قوه مجریه، قضاییه و مقننه مهم و حیاتی هستند و استناد برخی به فرمایشات مقام معظم رهبری و تخریب و کوبیدن هر کدام از این سه مهم رویه کاملا غلطی است.
 
به بهانه هنر بدحجابی را در کشور ترویج می‌شود
 
وی با اشاره به اینکه نباید به بهانه اختلاف سلیقه اشاعه فحشا کرد، خاطرنشان کرد: در عرصه هنر به ویژه سینما برخی‌ها بدون اینکه هنر را عمیقا درک کنند حرف می‌زنند و به بهانه دفاع از هنر بد‌حجابی را در کشور ترویج می‌دهند.
 
احیای جلسات دینی در زندگی
 
آیت الله خاتمی هم چنین دیروز در جمع مردم شهرستان سامان در مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه اجزای اصلی جامعه را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: اصلاح خانواده زیر بنای اصلاح جامعه است.
 
وی با بیان اینکه اگر در جامعه خانواده‌ها دینی باشند جامعه هم جامعه دینی خواهد بود، بیان داشت: نکته مهم و اساسی که باید در مورد خانواده بیان کرد این است که باید در این عرصه تلاش بیشتری صورت گیرد.
 
احیای امر به معروف در خانه
 
عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره بر اینکه اگر در خانواده از سوی پدر و مادر خانواده تلاش‌هایی در زمینه دینی صورت نگیرد پدر و مادر وظیفه خود را به خوبی انجام نداده‌اند، ابراز داشت: در راستای داشتن خانواده دینی باید راهکارهای قرآنی و روایی صورت گرفته و امر به معروف و نهی از منکر باید در محیط خانواده به فرهنگ تبدیل شود.
 
این استاد حوزه، با اشاره بر اینکه زنده بودن نماز، دعا، قرائت قرآن در خانواده معنویت را در خانه و خانواده به وجود می‌آورد، عنوان کرد: نماز پرچم معنویت است و نماز را در محیط خانه با عظمت برگزار کنید.
 
وی هم چنین با تاکید بر احیای جلسات دینی در زندگی در خصوص استفاده از کالاهای فرهنگی در خانه گفت:  امروز باید کالاهای فرهنگی را در خانه رواج داده و مطالعه دینی را در جامعه گسترش دهیم.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اختلاف سلیقه باید به شدت از اهانت دوری شود، گفت: از تخریب شخصیت دوری کنید زیرا این موارد ویروس تفرقه را در جامعه پراکنده می‌کند.


منبع: حوزه نيوز

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار