افراد برای ورزش کردن در پارک ها در فصل تابستان باید لباس نخی و رنگ روشن بپوشند و مایعات فراوان نیز بنوشند چرا که از دست دادن مایعات بدن در روزهای گرم منجر به گرما زدگی شدید خواهد شد.

 

وحید سبحانی متخصص طب پزشکی ورزش و عضو هیات علمی دانشگاه بقیة الله در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه افراد باید از ورزش کردن در ساعات گرم روزهای تابستان، خودداری کنند گفت: افراد باید به این نکته دقت کنند که ورزش کردن در فضای بیرون از منزل در ساعات بسیار گرم روزهای تابستان در فاصله ظهر و عصر می تواند خطر آفرین باشد چرا که در این شرایط بدن آب فراوانی از دست داده بنابراین احتمال گرمازدگی شدید وجود خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به شرایط مناسب برای ورزش کردن در فصل تابستان، تصریح کرد: افراد در روزهای تابستان باید صبح ها یا عصرها که هوا نسبت به سایر اوقات روز، خنک تر است را برای ورزش در پارک ها انتخاب کنند.

سبحانی یاد آور شد: افراد برای ورزش کردن در فضای بیرون از منزل باید از لباس های نخی که دارای رنگ روشن هستند استفاده کنند همچنین، باید کفش های استاندارد ورزش که دو سانتی متر پاشنه داشته باشد نیز برای ورزش کردن در تابستان بپوشند.

وی اذعان داشت: افراد برای ورزش کردن در فضای بیرون از منزل در فصل تابستان باید در نقاطی بیاستند که سایه بیشتری داشته و به مقدار فراوان نیز مایعات به ویژه اب بنوشند./ع2

برچسب ها: ورزش ، گرم ، خنک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار