رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان گفت: با توجه به اجراي برنامه ملي حذف مالاريا در استان این بیماری در استان کاهش 50 درصدی داشته است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد شكاري افزود: از ابتدای سال تاکنون 36 مورد مالاريا مثبت در استان به ثبت رسيده است كه از اين تعداد 35 مورد غير ايراني و يك نفر ايراني به بيماري مالاريا دچار شده است.

وی تصریح کرد: از اين تعداد 34 مورد از نوع ويواكس و2 مورد فالسيپارم است كه بيشترين موارد در شهرستان هاي بندرعباس ، بندرلنگه و قشم به ثبت رسيده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان گفت: در حال حاضر موارد مثبت مالاريا را مهاجرين پاكستاني تشكيل مي‌دهد.

شکاری افزود: باتوجه به چك هاي حشره شناسي درايستگاههاي سطح استان ، بيماريابي فعال در نقاط مالاريا خيز ، سم پاشي و اجراي برنامه هاي تحقيقاتي و پژوهشي اين بيماري در استان كاهش بسيار چشمگيري داشته است.

وی تصریح کرد: يكي از برنامه هاي دانشگاه علوم پزشكي در برنامه حذف مالاريا كاهش فاصله بروز علايم از تشخيص تا درمان به كمتر از 48 ساعت است كه اين مهم در سالجاري تحقق خواهد يافت.

رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان گفت: پارسال هيچ مورد مثبتي از مالاريا فالسيپارم محلي در استان مشاهده نشده كه اين يكي از دستاوردهاي اين برنامه است./ع


برچسب ها: کاهش ، مالاریا ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.