معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: اگر برنامه تقدیمی دولت در بخش اقتصادی مورد دقت قرار بگیرد متوجه می‌شویم که هدف دوره چهارساله رئیس جمهور بهبود وضع معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت معاون راهبردی رئیس‌جمهور در بیانات مخالفین برنامه، خط مشی‌ها و ترکیب هیات دولت نکاتی را به اختصار بیان کرد.  
 
معاون راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به انتقاد یکی از مخالفین در رابطه با عدم توجه به حماسه اقتصادی در برنامه‌های دولت اظهار داشت: اگر برنامه تقدیمی دولت بویژه در بخش اقتصادی مورد مداقه قرار بگیرد،‌متوجه می‌شویم که هدف ویژه برای دوره چهارساله ریاست جمهوری بهبود وضع معیشت مردم است که این هدف از دو طریق افزایش قدرت خرید خانوارها و کاهش فاصله دهک‌ها صورت می‌‌گیرد.  
 
وی افزود: دو راهبرد همزمان که برای این برنامه مورد تاکید قرار گرفته، تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه ثروت است.  
 
نوبخت تصریح کرد: مهمترین رکن در تولید ثروت ملی ایجاد رشد اقتصادی است که از فضای بهبود فضای کسب و کار انجام خواهیم داد و در راستای سیاست‌های برنامه پنجم توسعه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است این رشد اقتصادی را تامین کنیم.  
 
معاون راهبردی رئیس‌جمهور گفت: دولت در برنامه‌های خود بهبود فضای کسب و کار را در نظر دارد.  
 
یارانه‌ها تا پایان مرحله نخست پرداخت می‌شود

وی در پاسخ به انتقاد یکی از مخالفان در رابطه با معلوم نبودن وضعیت یارانه‌ها گفت: تا وقتی که قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح نشود یارانه‌ها تا پایان مرحله نخست و آغاز مرحله دوم مورد اجرا قرار می گیرد و البته سیاست در مرحله دوم پرداخت یارانه‌ها به سمت پرداخت به اقشار کم‌درآمد خواهد بود.  
 
هماهنگی در تیم اقتصادی دولت و دیگر تیم‌هایش وجود دارد

معاون راهبردی رئیس‌جمهور در انتقاد به عدم هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت گفت:‌نه تنها هماهنگی در تیم اقتصادی به حد کافی وجود ندارد بلکه در وزارتخانه‌های اقتصادی نیز تلاش شده تا هماهنگی با واقعیت‌های اقتصادی وجود داشته باشد تا دولت بتواند کارش را به درستی انجام دهد.  
 
تکمیل برنامه صد روزه دولت با اصلاح قانون بودجه 92 و تقدیم بودجه 93 

نوبخت در رابطه با انتقاد برخی به برنامه صد روزه دولت تدبیر و امید اظهار داشت: برخی بیان کردند که دولت و شخص روحانی مشکلات اقتصادی را 100 روزه حل خواهند کرد که قطعا این مسئله در هیچ یک از سخنان رئیس دولت مورد تاکید قرار نگرفته و این مسئله از اینجا نشات می‌گیرد که ما برای حل مشکلات اقتصادی برنامه داریم و حتی برای صد روز اول دولت نیز برنامه ارائه خواهیم داد.  
 
وی افزود: حداقل دو برنامه‌ای که در صد روز اول تقدیم می‌شود اصلاح قانون بودجه 92 و تقدیم لایحه بودجه 93 است.  
 
معاون راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ عملکرد سه دوازدهم و چهاردوازدهم در قانون بودجه حکایت از عدم دریافت و تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در برنامه دارد که اگر بخواهیم در ماه‌های پایانی سال با مشکل مواجه نشویم باید بر تخصیص بهینه منابع متناسب با دریافت‌ها عمل کنیم.  
 
نوبخت افزود:‌از این رو تلاش می‌شود با فوریت و تا جایی که  امکان دارد از راه مکانیزم تخصیص منابع عمل کنیم تا زحمتی برای قوه مقننه به وجود نیاید در غیر این صورت در 100 روز اول برای اینکه یک قانون مدون و متقن ایجاد شود اصلاحیه قانون بودجه را تقدیم مجلس خواهیم کرد.  
 معاون راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌دولت تدبیر و امید موظف است تا قبل از پانزدهم آذرماه سال جاری لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند و این تعهد در نخستین سخن بر من وارد بوده و این اقدام را عملی خواهیم کرد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: نوبخت ، معاون ، راهبردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار