سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري در آخرين نشست خبري خود با اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران مي‌توانند مشكلات جامعه را حل كنند چراكه با تمامي اقشار جامعه در ارتباط هستند و اين در حالي است كه هيچ مسئولي چنين جايگاهي ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "سيدمرتضي بختياري" وزير دادگستري دولت دهم در نشست خبري با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران مي‌توانند مشكلات جامعه را حل كنند چراكه در ارتباط با تمامي اقشار جامعه هستند در حالي كه هيچ مسئولي اين چنين جايگاهي ندارد.

وي ادامه داد: دقت، صراحت، صداقت، شجاعت، آگاهي داشتن از مسائل حرفه‌اي، داشتن انگيزه قوي، تكيه به ارزش‌ها و هنجارهاي جامعه، شكيبايي و آرامش، در محضر خدا بودن، شناخت مقتضات زمان، پايبندي به آرمان‌هاي امام و بصيرت از مهم‌ترين اصولي است كه خبرنگاران بايد آنها را رعايت كنند.

وزير دادگستري با بيان اينكه دقت و صراحت جزو اخلاق حرفه‌اي خبرنگاران است، تصريح كرد: لايحه ‌جامعه رسانه‌ها در دولت تصويب شده اما هنوز به مجلس ارسال نشده است و اميد مي‌رود با تصويب اين لايحه دقت و صراحت سرلوحه كار خبرنگاران قرار بگيرد.

بختياري افزود: ما در شرايط تحريم و زماني كه اختلاف بين قوا ايجاد شد لطمه بسياري خورديم و در اين مسئله نقش رسانه‌ها كم نبود چراكه اگر رسانه‌ها به اين اختلافات دامن نمي‌زدند ما اين‌گونه لطمه نمي‌خورديم بلكه بايد با بصيرت و اميد به مردم اثر تحريم‌ها و مشكلات را در جامعه از بين ببريم همان گونه كه مردم در ا نتخابات با بصيرت شركت كرده و نشان دادند كه مشكلات و تحريم‌ها هيچ اثري بر آنها ندارد.

اين نشست بيشتر همانند يك گفتگو با وزير دادگستري بود و به مسائل خبري انديشيده نشد كه وزير دادگستري در حاشيه اين نشست گفت: من نيز كارت خبرنگاري دارم اما تا كنون كار خبري نكرده‌ام ولي به خبرنگاران احترام مي‌گذارم.

وي در پاسخ به اينكه چرا در بعضي از سفرها شما كلاه مشكي به سر مي‌گذاريد و قضيه آن چيست، گفت: من سينوزيت دارم و كلاه كاموايي مشكي به سر مي‌گذارم و به آن عادت كرده‌ام.

بختياري در پاسخ به انتقاد خبرنگاران مبني بر پاسخگو نبودن وزارت دادگستري در بعضي از مسائل اظهار داشت: من دقت مي‌كردم مباحثي را كه در حوزه كاري من نبوده از من منتشر نشود چراكه من سخنگوي قوه قضاييه نيستم و اگر من سخنگو بودم خيلي راحت، مستند و برنامه با دوستان و خبرنگاران صحبت مي‌كردم اما اكنون به عنوان وزير مرزهايي را براي خود قائل بودم كه همه مسائل را عنوان نكنم.

وي افزود: در چهار سال اخير صدها مورد در وزارت دادگستري به وجود آمده كه اگر اطلاع‌رساني مي‌شد تنها باعث تشديد اختلافات مي‌شد.

وزير دادگستري با تاكيدبراينكه وزارت دادگستري ظرفيت بسيار بالاتري دارد گفت: در وزارت دادگستري كارهاي زيربنايي بسيار زيادي صورت گرفته و براساس بند ع ماده 211 برنامه توسعه تصويب شده است كه از ظرفيت وزارت دادگستري استفاده شده و تنها به عنوان رابط قوه قضاييه، مجريه و مقننه نباشد.

بختياري با بيان اينكه هيچ وقت ملاحظه جايگاه و ميز خود را نكرده‌ام خاطر نشان كرد: همواره براي مسائل جامعه تلاش كرده و هيچ گاه ملاحظه خود را نكرده‌ام و هفته آينده نيز خدمت آيت‌الله آملي لاريجاني رفته و نظر ايشان را براي پست بعدي خود جويا خواهم شد و در حال حاضر نيز مستشار ديوان عالي كشور هستم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نشست ، خبری ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.